Renfe està treballant perquè la connexió d'Alta Velocitat entre Barcelona i París sense necessitat d'efectuar un transbordament a Figueres sigui una realitat a partir del 28 d'abril. Així ho va avançar ahir Catalunya Ràdio en una informació que la companyia ferroviària no va voler ni confirmar ni desmentir.

Des de Renfe es van limitar a dir ahir que "els tècnics estan treballant perquè a la primavera, tal com es va anunciar, sigui una realitat i es puguin posar a la venda els bitllets". Segons van afirmar des de la companyia, la data concreta depèn de criteris que són exclusivament tècnics, que quan es compleixin permetran anunciar la data d'inauguració.

Des del passat mes de gener és possible fer el viatge amb el TAV des de la capital catalana fins a París, tot i que de moment la connexió requereix fer un canvi de tren a Figueres, passant dels combois de Renfe als de la companyia francesa SNCF.

La intenció de Renfe és mantenir les dues freqüències d'anada i tornada diàries que existeixen actualment, a més d'un viatge més en cada sentit als caps de setmana com a reforç. Amb els horaris actuals, els viatgers poden sortir de Barcelona a les 8.55 i a les 16.06, per arribar a la capital francesa a les 15.53 i a les 22.45 respectivament. En el sentit contrari, els usuaris poden pujar al tren a París a les 7.15 i les 14.07 i arribar a Barcelona a les 13.48 i les 20.48. És a dir, el temps actual de viatge està entre les sis hores i mitja i les set hores, segons el temps que es dóna per fer el transbordament a Figueres, que oscil·la entre els 15 i els 25 minuts.

La modificació a ample internacional permetrà fer el trajecte entre la capital catalana i la francesa en sis hores i vint minuts. Aquest viatge inclourà parades a Girona, Figueres, Perpinyà, Narbona, Nimes i Valence.

El mes de febrer passat va arribar el primer TGV de la companyia estatal SNCF a l'estació de Sants, a Barcelona, per dur a terme les proves d'homologació que fa el tren d'alta velocitat francès en el traçat entre Figueres i Barcelona. Pel mateix motiu, també el mes passat, els TAV de Renfe van arribar als voltants de París per efectuar les primeres proves.