Les obres es poden haver aturat, però la intensitat de vehicles no fa més que créixer. El tram sud de la N-II al seu pas per les comarques gironines va registrar un important augment del trànsit de vehicles entre els anys 2008 i 2011, especialment a l'estació de control de Sils, on la intensitat va créixer un 20%, i a Caldes de Malavella, on s'ha incrementat un 16,21% i ja se superen els 30.000 vehicles diaris. En sentit nord, el tram que concentra una intensitat de vehicles més elevada és la variant de Figueres, entre Vilamalla i l'Escala, per on passen més de 23.316 vehicles al dia.

Segons les dades que l'Estat ha fet arribar al diputat gironí Jordi Xuclà (CiU), corresponents a l'any 2011, per l'estació de control de Sils (al punt quilomètric 695) van passar-hi durant el 2011 un total de 26.218 vehicles diaris, dels quals el 15,4% eren pesats. Això és un 20% més que les dades registrades l'any 200, quan van ser 21.837. D'altra banda, també ha crescut de forma important el trànsit a l'alçada de Caldes de Malavella (quilòmetre 701), tot passant dels 26.065 vehicles al dia registrats durant el 2008 als 30.291 que hi van passar durant el 2011. Aquestes xifres se sumen als increments de trànsit que ja s'havien anat registrant en els anys anteriors. De fet, entre 2000 i 2008, tot el tram sud -de Tordera fins a Girona- ja va registrar una crescuda del 28%.

El més preocupant de tot plegat és que el desdoblament del tram entre Sils i Caldes porta empantanegat des de fa anys, ja que el 2009 es van haver d'aturar els treballs perquè l'empresa que els duia a terme va fer fallida. A partir de llavors, l'obra va restar paralitzada fins a finals de l'any passat, quan l'Estat va decidir reemprendre els treballs. Fa pocs dies, però, les obres es van tornar a aturar, i les màquines fins i tot en van desaparèixer durant uns dies. L'Estat va dir que la paralització dels treballs es devia a les pluges, però també és cert que l'empresa que s'encarregava d'aquests moviments va presentar un concurs de creditors. Així doncs, en aquests moments només continua havent-hi desdoblats els vuit quilòmetres que hi ha entre Caldes i Riudellots de la Selva.

Malgrat que les densitats de vehicles més elevades es troben al tram sud de la Nacional, els principals percentatges de vehicles pesats se situen al tram nord. D'aquesta manera, les zones on hi ha un major volum de camions és a Vilamalla, on el 25,2% dels 15.491 vehicles que hi passen cada dia són camions. El percentatge és fins i tot més alt a la Jonquera, on hi ha un 25,6% de vehicles pesats, malgrat que en aquest cas el volum general de tràfic és molt inferior (13.829 vehicles diaris).

Pel que fa al tram nord de la N-II, la variant de Figueres, entre Vilamalla i l'Esala, és la que registra una major intensitat de vehicles, amb 23.318 de diaris (amb un 18% de camions). Molt a prop es troben les xifres de Medinyà (23.142 vehicles al dia, amb un 19,3% de pesats) i Pont de Molins (22.245 de diaris, dels quals els camions representen un 18,3%).

El tram nord de la N-II ha estat protagonista en els darrers dies perquè, després que l'Estat aturés el desdoblament del tram Medinyà-Orriols el juliol de 2010 per tal de "repensar el projecte", els veïns de Bàscara han protestat enèrgicament contra el pas de camions. Finalment, està previst que els camions de gran tonatge desapareguin de la N-II el proper 19 d'abril.