Una setmana abans que entri en vigor la prohibició de la circulació de camions per la N-II, la Direcció General de Carreteres de l'Estat va moure ahir fitxa i va licitar la redacció de tres projectes de millora i ampliació de la Nacional en diferents trams. Els anuncis en cap cas parlen de desdoblament de la via i la redacció tindrà una duració de 10 mesos a partir de l'adjudicació dels contractes. El cost sumat dels tres projectes serà d'uns 2,5 milions d'euros i inclou la redacció del traçat i construcció de la Variant de Figueres-Pont de Molins; el condicionament del tram Maçanet-Tordera; i l'augment de la capacitat de la via entre Pont de Molins i la Jonquera.

Variant de Pont de Molins

Tant el mes de setembre passat, quan la ministra de Foment Ana Pastor va anunciar que només es farien algunes obres de millora al tram nord; com fa unes setmanes, quan el director general de Carreteres de l'Estat Jorge Urrecho va anunciar la duplicació de tota la via de Girona fins la Jonquera; les variants de Bàscara i Pont de Molins han estat destacades com a obres clau per resoldre els problemes de circulació a la zona. La Direcció General de Carreteres va publicar ahir la redacció del projecte per al traçat i la construcció per "l'augment de la capacitat de la carretera N-II" al tram de la variant de Figueres-Pont de Molins. El cost per elaborar aquest projecte que ha de tenir en compte els serveis d'arquitectura, enginyeria, planificació urbana i integració paisatgística és d'1.212.592,02 euros.

Maçanet-Tordera

Un altre dels projectes pels quals s'ha licitat la redacció és el de les millores al tram Maçanet-Tordera.

Concretament, l'anunci especifica que el contracte és pel "condicionament de la carretera" entre aquestes dues poblacions, amb un projecte valorat en 500.660,20 euros. L'alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia, ja va exposar al ple del mes de febrer que l'Estat li havia promès millores amb una rotonda nova, la reducció d'alguns revolts, l'ampliació dels carrils d'incorporació i de sortida, i la instal·lació de tanques separadores entre carrils. Les primeres obres que es farien són un giratori d'accés a la N-II davant de la urbanització Tordera Park i l'eliminació de dos revolts a l'alçada de la urbanització Terra Brava.

La Jonquera-Pont de Molins

El tercer anunci de la Direcció General de Carreteres és la licitació del projecte d'augment de capacitat de la carretera N-II entre la Jonquera i Pont de Molins, per un valor de 862.490,58 euros. En aquest "augment de la capacitat" no s'especifica si significa la duplicació de la carretera que va anunciar el director general de Carreteres, que va afirmar que el tram nord s'havia subdividit en set projectes i que ja s'havien donat "les ordres d'estudi i amb la màxima celeritat possible iniciarem la redacció dels projectes perquè les obres comencin com més aviat millor".