Millo diu que els camions no paguen tot el peatge per Foment

El partit respon al recurs dels transportistes dient que la prohibició de la N-II és una "decisió" de la Generalitat

28.04.2013 | 07:45
El portaveu del PP, Enric Millo.
El portaveu del PP, Enric Millo.

El PP "respecta" que els transportistes hagin portat als tribunals les restriccions de pas de camions per la N-II a les comarques gironines. No obstant això, no veuen amb bons ulls les crítiques cap al Ministeri de Foment al qual li demanen que assumeixi el cost dels peatges. El portaveu del PP, Enric Millo, va assegurar ahir que si no fos per l'Estat "els transportistes haurien de pagar-ho tot ells". "És una prohibició que ha decidit la Generalitat i, a més, té com objectiu reduir la sinistralitat en aquesta via", va assenyalar. Els populars ressalten que els transportistes tenen "tot el dret" a defensar els seus interessos però que les administracions han de vetllar pel benestar de tots els ciutadans.

Els transportistes han decidit portar als tribunals les restriccions de pas de camoins per la N-II entre Maçanet de la Selva i la Jonquera. Les dues organtizacions majoritàries del sector, la CETCAT i la COT, han interposat un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya contra aquesta mesura vigent des del divendres passat. Els transportistes ressalten que la mesura criminalitza el sector i el perjudica econòmicament. L'escrit que han interposat assegura que l'únic responsable de la situació que viu la N-II és el Ministeri de Foment per "no haver-la desdoblat" i, per tant, subratllen que és qui ha d'assumir els danys i perjudicis que genera aquest fet i pagar el cost total dels peatges.

Una visió que no comparteix el PP. El seu portaveu, Enric Millo, va ressaltar que la prohibició és una decisió que va prendre la Generalitat. "Aquesta mesura és un esforç molt important però era clau però cal garantir la seguretat de la N-II", va destacar. A més, Millo va insistir en què es tracta d'una mesura "provisional" fins que es desdobli la via. "El desdoblament no és un projecte abandonat", va afegir.
En aquesta línia, Millo va assegurar que si no fos per l'Estat que bonifica entre el 35% i el 50% del cost del peatge segons el recorregut i la procedència dels conductors, els transportistes haurien de pagar "ells sols" totes les despeses. "És molt raonable que defensin els seus interessos econòmics però l'administració està per vetllar l'interès de tots els ciutadans i no només d'un sector", va concloure.

Comarques

Protecció Civil manté les alertes per les incidències de la nit
Protecció Civil manté les alertes per les incidències de la nit

Protecció Civil manté les alertes per les incidències de la nit

Diverses carreteres es troben tallades a causa del gel i la neu | S'esperen crescudes del Ter i el...

Els rellotges no s´haurien d´avançar

Els rellotges no s´haurien d´avançar

El 1940 es va avançar l'hora oficial per motius polítics durant la Segona Guerra Mundial, però...

Aviació Civil afirma que el tren d´aterratge de l´avió escola sinistrat a Girona no es va activar

Aviació Civil afirma que el tren d´aterratge de l´avió escola sinistrat a Girona no es va activar

L'informe final conclou que l'accident que va tenir lloc l'abril de l'any passat a l'aeroport de...

Videoconferències entre presos i advocats a la presó de Figueres

Videoconferències entre presos i advocats a la presó de Figueres

Els presos podran parlar amb els seus advocats a través de videoconferència. Aquest sistema...

Xaropclown es vol expandir més enllà del Josep Trueta

Xaropclown es vol expandir més enllà del Josep Trueta

Els pallassos d'hospital ja han arribat a un acord amb el Santa Caterina de Salt i han iniciat...

Guinó abandona l´executiva del PDeCAT i el resituen com a adjunt de Turull a JxSí

Guinó abandona l´executiva del PDeCAT i el resituen com a adjunt de Turull a JxSí

L'alcalde de Besalú i diputat i tres altres membres de la direcció deixen les responsabilitats al...

Enllaços recomanats: Premis cinema