Millo diu que els camions no paguen tot el peatge per Foment

El partit respon al recurs dels transportistes dient que la prohibició de la N-II és una "decisió" de la Generalitat

28.04.2013 | 07:45
El portaveu del PP, Enric Millo.
El portaveu del PP, Enric Millo.

El PP "respecta" que els transportistes hagin portat als tribunals les restriccions de pas de camions per la N-II a les comarques gironines. No obstant això, no veuen amb bons ulls les crítiques cap al Ministeri de Foment al qual li demanen que assumeixi el cost dels peatges. El portaveu del PP, Enric Millo, va assegurar ahir que si no fos per l'Estat "els transportistes haurien de pagar-ho tot ells". "És una prohibició que ha decidit la Generalitat i, a més, té com objectiu reduir la sinistralitat en aquesta via", va assenyalar. Els populars ressalten que els transportistes tenen "tot el dret" a defensar els seus interessos però que les administracions han de vetllar pel benestar de tots els ciutadans.

Els transportistes han decidit portar als tribunals les restriccions de pas de camoins per la N-II entre Maçanet de la Selva i la Jonquera. Les dues organtizacions majoritàries del sector, la CETCAT i la COT, han interposat un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya contra aquesta mesura vigent des del divendres passat. Els transportistes ressalten que la mesura criminalitza el sector i el perjudica econòmicament. L'escrit que han interposat assegura que l'únic responsable de la situació que viu la N-II és el Ministeri de Foment per "no haver-la desdoblat" i, per tant, subratllen que és qui ha d'assumir els danys i perjudicis que genera aquest fet i pagar el cost total dels peatges.

Una visió que no comparteix el PP. El seu portaveu, Enric Millo, va ressaltar que la prohibició és una decisió que va prendre la Generalitat. "Aquesta mesura és un esforç molt important però era clau però cal garantir la seguretat de la N-II", va destacar. A més, Millo va insistir en què es tracta d'una mesura "provisional" fins que es desdobli la via. "El desdoblament no és un projecte abandonat", va afegir.
En aquesta línia, Millo va assegurar que si no fos per l'Estat que bonifica entre el 35% i el 50% del cost del peatge segons el recorregut i la procedència dels conductors, els transportistes haurien de pagar "ells sols" totes les despeses. "És molt raonable que defensin els seus interessos econòmics però l'administració està per vetllar l'interès de tots els ciutadans i no només d'un sector", va concloure.

Comarques

El Shopp Out, la botiga social de Girona, obre portes
El Shopp Out, la botiga social de Girona, obre portes

El Shopp Out, la botiga social de Girona, obre portes

Les institucions reconeixen la feina de la Fundació Ramon Noguera en la integració laboral

Liciten l´ampliació de les urgències de l´hospital Trueta

Liciten l´ampliació de les urgències de l´hospital Trueta

Les obres, pressupostades en 3,7 milions d'euros, duraran dos anys i permetran doblar l'espai...

El 70% dels militants gironins de CDC volen limitar els mandats a dues legislatures

El 70% dels militants gironins de CDC volen limitar els mandats a dues legislatures

Segons els resultats de l'enquesta del partit, el 63% defensen que les donacions de particulars i...

El Bisbat aparta un capellà després d´una denúncia per abusos sexuals

El Bisbat aparta un capellà després d´una denúncia per abusos sexuals

Els fets s'haurien produït quan la dona tenia 10 anys, el 1989, i ara el sacerdot els hauria...

Nova protesta pel trasllat del laboratori del Trueta a Salt

Nova protesta pel trasllat del laboratori del Trueta a Salt

Representants dels sindicats que formen part de la Junta de Personal de l'hospital Josep Trueta de...

Uns premis reconeixeran la trajectòria dels metges gironins

Uns premis reconeixeran la trajectòria dels metges gironins

El Col·legi de Metges de Girona ha instaurat uns nous premis per reconèixer la trajectòria...

Enllaços recomanats: Premis cinema