El Defensor del Ciutadà de Palafrugell ha presentat al ple municipal l'informe de gestió de l'any 2012, el primer des de la creació d'aquesta figura el desembre de 2011. El Defensor del Ciutadà va atendre 47 demandes ciutadanes, de les quals en va tramitar 27, que eren queixes sobre el funcionament de l'Ajuntament, i va derivar 20 consultes sobre serveis externs (Mediació, Consum, Subministrament energètic, serveis bancaris....)

El Defensor va acceptar a tràmit 23 demandes sobres gestió municipal. D'aquestes, set han estat resoltes favorablement per al ciutadà, 11 desfavorablement, una ha estat desestimada i una derivada al Síndic de Greuges de Catalunya. Resten pendents de resolució per part de l'Ajuntament tres queixes, han informat fonts municipals.

Les 23 queixes sobre el funcionament municipal han correspost a les següents àrees de gestió: sis a Urbanisme; tres a Intervenció; tres a Serveis Jurídics; tres a Policia Local; dues a Recaptació i dues a Secretaria; una a Serveis Municipals, una a activitats i dues de caràcter genèric.

El Ple de l'Ajuntament va nomenar Bertrand Hallé com a Defensor del Ciutadà del municipi fins al 2015. Aquesta figura té com a funció defensar els drets fonamentals i les llibertats públiques dels veïns de Palafrugell, per la qual cosa supervisa les activitats de l'Ajuntament de Palafrugell i els seus organismes autònoms. La seva funció s'exerceix amb independència i objectivitat, estudiant les queixes que se li presenten amb especial cura de la defensa dels drets dels infants, dels adolescents i de la gent gran.