El Ministeri de Foment ha aprovat el projecte d'obres per augmentar la capacitat de la carretera N-II al tram comprès entre els municipis gironins de Medinyà i Orriols, segons va informar ahir la subdelegació del Govern. La longitud d'aquest tram és de 3,3 quilòmetres i el pressupost estimat per a la seva execució és de 14,4 milions d'euros.

La via connectarà en una primera fase l'enllaç de l'AP-7 a la sortida del peatge de Vilademuls amb la N-II, unes obres que assumirà la concessionària Acesa. Posteriorment, el traçat continuarà amb una doble calçada de la N-II fins a superar el viaducte de la Riera de Cinyana i arribar al punt que marca el final del tram.

D'altra banda, el Ministeri manté les seves previsions respecte la resta de la N-II i aquest mes té la intenció de licitar les obres del tram Maçanet de la Selva-Sils, que van quedar aturades de l'octubre del 2008.

Aquesta és la resposta que va donar la ministra de Foment, Ana Pastor, a la pregunta que va formular el portaveu de l'Entesa Rafael Bruguera, que va destacar "la necessitat i prioritat del desdoblament en la seva integritat de la N-II".

La ministra, per la seva banda, després de recordar que quan van entrar al govern es van trobar tots els projectes aturats, va afirmar que l'objectiu és "fer possible la duplicació de la N-II". Aquesta mesura inclou millores en alguns enllaços i al ferm de la carretera, a més de dotar de dos carrils la via en el seu traçat actual, sense convertir-la en autovia al tram nord.

Pastor va recordar que es vol fer una inversió que arribi fins els 500 milions d'euros en total. Entre Tordera i Maçanet, la ministra va afirmar que ja s'han licitat projectes d'acondicionament de la carretera i que el mes vinent es licitaran la resta de les obres.

Treballs en diferents trams

A més, en referència als diferents trams, va recordar que es continuen executant les obres entre Sils i Caldes de Malavella, i que de Vilademuls cap al nord s'ha pres la decisió de duplicar la carretera. En aquest sentit, va afirmar que ja s'ha començat a treballar en diferents zones com entre Orriols i Bàscara, la variant de Bàscara, el tram Bàscara-Figueres, i que també s'està treballant per poder fer el projecte de la variant de Pont de Molins. Des d'aquí, també s'han licitat els projectes fins a Figueres i fins la Jonquera.

Ana Pastor va recordar que ara l'objectiu és "acabar els projectes i licitar aquestes obres pel mètode alemany", en referència als trams de la via que va de Girona cap amunt.