des de fa uns dies els camions ja no poden circular per la carretera N-II i ho han de fer, per obligació, per l'autopista AP-7 amb una bonificació que oscil·la segons el trajecte. Mentre aquesta realitat es va consolidant, se'ns han publicitat unes dades segons les quals l'autopista hauria perdut un 20% del seu trànsit des de l'inici de la crisi.

O sigui que desviem els camions a l'AP-7, tot i que bonificats, com a solució, per a quin problema? La N-II o la pèrdua d'ingressos d'Abertis? O tots dos casos?

He escoltat durant les darreres setmanes, en diverses ocasions i situacions, la frase que la banca mai perd, que Abertis mai perd.

En aquestes tertúlies de cafè, massa sovint menystingudes, es discutien les possibles estratègies que hauria plantejat la concessionària quan se'ls proposava que els camions passarien per la "seva" autopista mentre no estigués desdoblada la N-II. I tot començava amb la frase d'un directiu d'Abertis: "i jo què hi guanyo?".

Es parla de milers de camions que, diàriament, ara circulen per l'AP-7 quan fins ara ho feien per la N-II. Tot i que estiguin bonificats... què li surt més a compte a Abertis? X camions o X camions + 3.000 bonificats?

Aquests són els números interessants que caldria conèixer. Aquests són els números que ens permetrien confirmar, o desmentir, les teories sobre el fet que Abertis mai perd. Els veurem?

Era prioritari trobar una solució per minimitzar la falta de seguretat a la N-II i desviar els camions cap a l'AP-7 era una opció. La més ràpida. La millor? Això seria discutible. També seria interessant plantejar-se si era la millor per només algunes parts.

A veure si, quan es desdobli la N-II, Abertis ja no ens vol "tornar" els camions perquè perdria volum de negoci.