El Consell de Ministres ha donat llum verda al conveni que posa sobre paper les bonificacions de peatge que tindran els camioners obligats a circular per l'AP-7 entre Maçanet de la Selva i la Jonquera. De fet, aquest era un dels serrells que faltaven per tancar d'ençà que fa un mes van entrar en vigor les restriccions de circulació per als tràilers a l'N-II. El text recull, com ja s'havia anunciat, que aquells transportistes que facin el recorregut sencer per autopista tindran un 35% de descompte, que s'elevarà fins al 50% en el cas dels trànsits interns. El conveni té una durada d'un any prorrogable i estableix que, com a màxim, Estat i Generalitat aportaran 3 MEUR per compensar la concessionària.

El Consell de Ministres ha tirat endavant el tràmit administratiu que faltava tancar després que, ara fa gairebé un mes, es va prohibir la circulació de camions de quatre o més eixos per l'N-II a les comarques gironines. L'Estat ha aprovat el conveni a tres bandes (amb la Generalitat i Abertis) que concreta quines són les bonificacions de peatge que es faran als camioners.

Aquells que circulin per l'AP-7 en tot el tram que s'estén des de Maçanet de la Selva i fins a la Jonquera tindran un descompte del 35% en el preu. Un percentatge que s'elevarà fins al 50% en el cas dels trànsits interns.

Es tracta de xifres que ja s'havien donat, però que s'havien de posar per escrit i rubricar. El conveni al qual ha donat llum verda el Consell de Ministres també recull que, com a màxim, Estat i Generalitat aportaran cada any 1,5 MEUR cadascun per compensar la concessionària.

Inicialment, el conveni estableix que les restriccions de pas per l'N-II s'aplicaran durant un any, però no obstant això, també recull que aquest termini serà prorrogable, "mentre no es faci el desdoblament de l'N-II".