El Gran Jonquera Outlet & Shopping va obrir ahir les portes amb el 75% d'ocupació i 400 llocs de treball, tot i que la previsió és que d'aquí a un any s'arribi als 550 a banda dels indirectes. El centre s'ha convertit així en el primer d'aquestes característiques de la demarcació de Girona i busca sobretot captar el client francès però també de la resta de les comarques gironines. En aquests moments, compta amb 41 establiments tèxtils, de restauració, perfumeria i, fins i tot, una agència de viatges. Disposa de 700 places d'aparcament i obrirà els 365 dies de l'any de nou a nou. El portaveu del Grup Escudero, Antoni Escudero, va ressaltar que es tracta d'una aposta arriscada en temps de crisi però que "hi posarem tots els esforços". El projecte ha comptat amb una inversió de 10 milions d'euros.

Trencar amb la imatge que aquest municipi fronterer només es dedica a la mercaderia falsificada i de poca qualitat i diversificar l'oferta. L'alcaldessa de la Jonquera, Sònia Martínez, va assegurar que aquest és un dels principals reptes que aquest centre comercial ha aconseguit. Martínez va agrair ahir públicament l'aposta que el Grup Escudero ha fet pel municipi des de fa gairebé 30 anys i va recordar que "malgrat tractar-se d'una població amb només 3.000 habitants, multiplica per quatre la capacitat comercial mitjana de Catalunya". Escudero, per la seva banda, va destacar els orígens humils de la seva família i va assegurar que, tot i que el 95% del comprador de la zona és francès, el projecte va néixer amb vocació d'arribar a tota la demarcació. L'objectiu: convertir-lo en un pol d'atracció. Un dels assistents més esperats era l'expresident del Congrés i exministre de Defensa, José Bono, que va participar-hi com a convidat d'honor. Bono es va confessar amic de la família pel fet d'haver nascut al mateix municipi d'Albacete, Salobre, i va voler remarcar l'esperit "treballador incansable" dels germans Escudero. També va defensar el caràcter acollidor de Catalunya, que és on la família del grup ha desenvolupat la seva activitat comercial, i va insistir que "l'imprescindible en una societat són els emprenedors". Per la seva banda, el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, va assegurar que el model comercial del municipi encaixa amb el català. "Un model que sap trobar equilibris entre el model de proximitat i el de grans superfícies i ho defensarem", va insistir.

L'espai diposa de 12.000 m2 i 2.000 més d'aparcament gratuït. Entre les marques, hi ha grans noms i s'estan tancant contractes amb altres franquícies. Es tracta d'un complex sostenible dis?senyat per l'arquitecte Octavi Mestre i compta amb tubs solars, captadors tèrmics i claraboies que permeten una il·luminació natural.