El tret de sortida de Blanes 12, que va tenir lloc aquest divendres amb la Shopping Night, va omplir de gent el centre del municipi per participar en el primer dels tres dies de duració. L'objectiu de Blanes 12 és promocionar i reivindicar Blanes com a ciutat comercial, turística i cultural, oferint productes, serveis, ofertes i pernoctacions a ?preus molt atractius.

La segona edició de Blanes 12 està organitzada per l'Ajuntament de Blanes amb la col·laboració de l'Associació de Botiguers de Blanes Centre i el suport de l'Associació d'Hostaleria de Blanes. També s'han implicat en l'acció promocional empreses i establiments, així com diferents entitats culturals, esportives i juvenils locals.

Els vistitants van poder fer les compres de nit als 100 comerços adherits enguany a l'experiència, que van obrir fins la mitjanit. Els més concorreguts van ser els de moda i complements. També hi havia establiments d'alimentació, bosses i complements, calçat, esports, joguines, llibreries, perfumeries, perruqueria i estètica, regals i botigues de llenceria, entre d'altres. Els descomptes anaven des del 12% al 80% en alguns comerços.

Simultàniament, diversos establiments van envair els carrers tallats al trànsit per amenitzar la nit amb música, balls i altres entreteniments. Així, hi va haver l'oportunitat de poder sentir els temes del cantant blanenc Isaac Ulam, assistir a una nit de tango, balls country o bé a un concert de música acústica, entre d'altres atractius.

On també es va registrar una gran afluència de públic va ser als restaurants adherits a Blanes 12, que fa dies que van tancar les reserves per beneficiar-se dels menús i promocions que, igualment, també tindran lloc durant tot el cap de setmana, generalment amb menús a 12 euros i altres promocions.

La regidora de Promoció de la Ciutat, Lara Torres, va destacar que "la valoració és positiva perquè, tot i les previsions de pluja que hi ha hagut durant tota la setmana, la gent ha continuat responent". El president de l'Associació de Botiguers de Blanes Centre, Lluís Pascual, va remarcar que "tot plegat ha anat molt bé. Està clar que la gent reacciona davant d'ofertes que generin estímuls. Cal que seguim treballant per consolidar una experiència que aglutina tots els sectors de Blanes que tenen potencial".

La vicepresidenta de l'Associació d'Hostaleria de Blanes, Anna Portas, també va fer un balanç global positiu: "Aquest any s'han pogut atendre totes les peticions que hi ha hagut" per l'increment d'establiments però també per la previsió de mal temps.

L'acció promocional del Blanes 12 seguirà fins avui amb més de 50 activitats programades en els tres dies. Es tracta d'esdeveniments per a tots els gustos i edats.