El Ministeri de Foment i Aena van presentar ahir l'acord al qual s'ha arribat amb les companyies aèries per tal de moderar les pujades tarifàries anuals a les que han de fer front per mantenir-se als aeroports. L'acord permetrà que les pujades permeses per la llei, que havien de fer-se en funció de l'IPC, afegint-hi cinc punts percentuals més, siguin inferiors a partir de l'any que ve.

Segons informaven ahir des del Ministeri, la mesura contempla una actualització de les tarifes per als propers cinc anys, que s'aplicaran des de 2014 a 2018. Després d'una reunió entre el president d'Aena, José Manuel Vargas, els representants de diferents associacions i de les principals companyies que operen a l'Estat espanyol, es va acordar modificar la llei actual, que preveia un increment màxim de les tarifes de l'IPC, a més d'un 5% fins al 2016, i una llibertat d'increments de les taxes a partir d'aquell any.

Amb els canvis que es van presentar ahir, les taxes de l'aeroport pujaran l'any que ve en funció de l'IPC i un 1% addicional. El 2015 s'incrementarà aquest percentatge, ja que es modificaran amb l'IPC i tres punts més; i per als anys 2016, 2017 i 2018, l'increment tindrà en compte l'IPC i un 4% més.

A més, l'acord també fixa l'1 de març de cada any com a data per fer efectiva l'actualització anual de les taxes. D'aquesta manera, segons destacava Foment, es renuncia a aplicar una pujada al gener i febrer de 2014.

Pel que fa a l'aeroport de Girona, que compta amb una excepcionalitat que li permet congelar les taxes i garantir-ne la competitivitat. A més, també ha estat sempre una de les condicions que ha posat sempre Ryanair per quedar-se a l'aeròdrom de Vilobí. La diputada gironina del PP, Concepció Veray, va afirmar que la pujada de l'IPC i el 5% ja estava contemplada a la congelació, que no es veu afectada i que s'haurà de tornar a negociar als pressupostos de l'any que ve.