La Fundació Salut Empordà, que gestiona l'hospital de Figueres, assegura ara que "no es va exigir cap quantitat econòmica per ?atendre" el turista suís que va patir un atracament i que "en el procés de recollida de dades administratives, que serveixen per obrir qualsevol procés a Urgències, l'interessat no va facilitar-les i va abandonar voluntàriament l'hospital. El centre insisteix que no ha denegat l'assistència sanitària a cap ciutadà i que s'ha posat a disposició del Servei Català de la Salut per facilitar les dades necessàries per aclarir els fets, després que l'ens obrís un expedient informatiu a l'hospital per aquests fets.

Dimecres es va fer públic el cas d'un turista suís que dissabte passat va ser atracat quan es trobava a l'àrea de servei de la Porta Catalana de l'autopista. A conseqüència de l'incident va caure a terra i va patir ferides lleus i rascades al cos. La víctima va alertar dels fets els Mossos, que va confirmar els fets, i el van acompanyar a Figueres perquè se'l miressin i després pogués fer la denúncia. Segons les fonts policials, un cop dins li van demanar 130 euros però com que no portava res perquè li ho havien robat el centre no el va atendre. Després de marxar, un agent el va acompanyar al dispensari de la Jonquera on, tot i les reticències inicials, finalment el van atendre i li van donar l'informe per fer la denúncia.

La versió del centre dimecres passat va ser que no es va desatendre ningú i que aquesta persona s'hi va dirigir per demanar un tràmit administratiu i no una atenció mèdica. Amb tot, van dir que l'home havia marxat voluntàriament. Tot i que dijous no van voler fer declaracions, tres dies després i quan CatSalut ja ha obert un expedient, han afegit que no se li van exigir diners i que l'home no els va facilitar les dades que necessitaven.