Hi ha moltes maneres de descobrir la Costa Brava, però fer-ho calçat amb vambes i amb pantalons curts s'ha convertit en una modalitat cada cop més de moda, especialment entre els turistes estrangers. Fa uns dies, una desena de periodistes nord-amercians treballant per publicacions tan prestigioses com el Financial Times o el National Geographic van poder viure l'experiència a través de l'empresa Running Costa Brava. Quan tornin als Estats Units, els seus reportatges seran llegits per una audiència global de 14 milions de persones.

Running Costa Brava és una empresa familiar gestionada per Pablo Rodríguez i Cristina Moret, i l'oportunitat d'organitzar un viatge per a periodistes de les principals publicacions esportives va sorgir de casualitat. El passat mes d'octubre, una de les seves clientes -Joanna Reuland, directora de màrqueting de la Marató de San Francisco- va comentar-li a Gordon Wright, president de l'empresa de relacions públiques Outside, que havia conegut la Costa Brava mentre corria i que l'experiència valia molt la pena. A Wright li va agradar la idea, Rodríguez li va enviar una presentació de les activitats que ofereixen i de seguida es van posar a treballar per trobar periodistes que poguessin estar interessats en l'experiència, per tal d'organitzar un viatge de premsa.

Finalment, el viatge va tenir lloc fa tres setmanes. La base de l'estada va ser l'esport -un dia van córrer de Fitor a Calella, l'altre van anar fins a Pals i un altre van pujar fins als Àngels-, però també el descobriment de la cultura i la gastronomia. "L'estada que oferim és córrer, però també és Catalunya, la cultura, el català, el menjar, el vi i la naturalesa", assenyala Cristina Moret.

Per això, a banda de calçar-se les vambes, els periodistes van poder visitar el Mercat del Lleó, conèixer pobles com Pals o Begur i, durant la inauguració de Temps de Flors, participar en els castells que van fer els Marrecs de Salt. De tot plegat, però, el que més els ha impressionant és la gastronomia: "És una bogeria, hem estat menjant tota l'estona. Al final, córrer es converteix en una excusa per seguir tastant plats", explica Gordon Wright, que ha acompanyat els periodistes en l'experiència.

Segons Wright, l'interès dels nord-americans en l'esport fa que molts d'ells es puguin plantejar venir a la Costa Brava per córrer, anar en bicicleta o practicar esports aquàtics. "Molta gent sap on és Barcelona, però més enllà d'això, pocs coneixen la bellesa natural de la Costa Brava i saben que és un lloc perfecte per córrer", assenyala. Per això, confia que aquest viatge de premsa permeti que la Costa Brava deixi de ser desconeguda per a molts nord-americans.

De moment, sembla que van per bon camí. Segons explica Moret, la pràctica totalitat dels clients de l'empresa -que funciona des de fa dos anys- provenen dels EUA, on l'esport està més de moda que mai. Per això, ells s'adapten a les necessitats dels clients, i malgrat que la seva base és córrer, ara també s'estan obrint a la bicicleta i a altres esports.

Rodríguez va arribar de Costa Rica, on s'havia dedicat al triatló, i va treballar d'informàtic durant set anys abans de dedicar-se a la seva gran passió: córrer. Això sí, amb una particularitat: ho fa amb unes sandàlies especials, ja que després d'una hèrnia discal el van operar i li van dir que no podria tornar a córrer mai més. Al final, ho ha pogut tornar a fer gràcies a les sandàlies. I no només això, sinó que ha aconseguit convertir la seva passió en la seva forma de vida.