L'Hospital de Palamós ha iniciat una campanya de comercialització de serveis privats per a un públic majoritàriament estranger amb l'objectiu de poder aconseguir uns ingressos extres i compensar la reducció de pressupost que està patint la instal·lació des del departament de Salut de la Generalitat. L'equipament fa aquesta oferta privada a través de la marca Hospital Clínic Costa Brava i presta serveis d'alta tecnologia combinant-ho amb els atractius que suposen estar ubicats al mig de la Costa Brava.

L'adjunta a la direcció assistencial de l'hospital de Palamós, Montserrat Tura, va destacar que el principal objectiu de la direcció és mantenir un bon servei assistencial públic, però amb les diferents retallades que està patint la instal·lació en els darrers anys veuen que la qualitat es podria veure afectada, especialment "a mig i llarg termini". Per això, davant d'aquesta situació, han decidit explotar més la vessant de sanitat privada que pot oferir el centre a un tipus d'usuari majoritàriament estranger. L'objectiu final -segons va destacar Tura- és poder compensar els ingressos que es perden per les retallades que està imposant el departament de Salut.

"Amb això no ens farem rics. Ara bé, quan haguem de canviar un ecògraf perquè s'ha fet malbé, en podrem comprar un d'última generació", va destacar Tura. L'adjunta de direcció va explicar que des de l'hospital -"sortosament"- mai havien hagut "de publicitar-se, de posar-se en valor", però ara creuen que pot ser una bona opció. En aquest sentit, Tura va explicar que l'hospital disposa d'unes instal·lacions d'alta tecnologia, com ara una de les dues unitats de ?medicina hiperbàrica que hi ha a Catalunya; la possibilitat de fer anàlisis cromosòmiques a embarassades per exemple; o tractaments de quiropodologia, entre d'altres.

Els clients potencials que es busquen són residents estrangers o turistes que vulguin aprofitar la seva estada a la Costa Brava per fer-se una revisió o un determinat tractament. L'activitat, però, segons Montserrat Tura, no interferirà en l'assistència pública, ja que es farà fora de l'horari de programació del CatSalut.

Tura va explicar, també, que han parlat amb alguns touroperadors i que es podrien fer paquets turístics que incloguin un tractament a l'hospital. De moment, des del passat febrer ja es disposa d'un catàleg en sis idiomes -anglès, francès, alemany, rus i català i castellà- on es pot veure tot el s'ofereix. En aquest sentit, es pot observar com una revisió bàsica pot estar a l'entorn dels 2.100 euros i una de més completa -amb avaluació cardiovascular- costa uns 3.290 euros. La resta de tractaments més concrets -de traumatologia, dermatologia, problemes digestius, reproducció assistida o cirugies estètiques- depenen de cada cas i s'ha d'elaborar un pressupost. Es pot consultar tot el catàleg complet a www.hospitalcliniccostabrava.com.

Aquesta publicitat que s'està fent -segons va destacar Tura- també servirà per posar en valor les bones prestacions que hi ha a l'hospital de Palamós entre els ciutadans autòctons i que no són gaire conegudes. "La gent autòctona se sorprèn de veure el que tenim", va afirmar Tura. "Tot i que des de fora a vegades no ho pugui semblar, hi tenim una alta tecnologia", va afegir.