La Federació d'associacions de pares i mares d'alumnes de Catalunya (Fapac) va retreure ahir, últim dia del curs 2012-2013, al Departament d'Ensenyament la manca d'inversió i de col·laboració amb les famílies que han marcat aquest curs, afirmant que sense aquests factors "no es podrà reduir al 10% l'abandonament escolar".

La Fapac també va alertar de l'"estancament" de resultats demostrat en les últimes proves d'avaluació de sisè de Primària, assegurant que sense inversió en educació no es pot millorar.

Respecte als mals resultats en llengua catalana, registrats en alguns centres educatius, la federació d'associacions de mares i pares en va culpar "l'alarmant segregació escolar que Ensenyament continua permetent a algunes escoles".

En relació amb les proves d'avaluació de l'últim curs d'educació Primària, la Fapac va argumentar que el fet que més del 30% dels alumnes de centres considerats d'alta dificultat no hagi arribat al mínim exigible vol dir que més de la meitat d'aquests escolars "té molts números per abandonar prematurament els estudis"; per a l'entitat, aquesta situació és "inac?ceptable".

L'organització que representa les famílies va manifestar que hi ha molts centres amb pocs alumnes catalanoparlants i que aquests només poden parlar aquesta llengua amb els seus mestres, cosa que condiciona els seus resultats. En opinió de la Fapac, Ensenyament "no ha fet prou per evitar aquesta situació i el més lamentable de tot és que es canten les excel·lències de la immersió lingüística".