El desdoblament de l'Eix Transversal (C-25) ha comportat un increment d'un miler de vehicles diaris en el tram gironí durant el sis primers mesos d'ençà que es va inaugurar la nova via amb dos carrils per sentit. Segons les dades que va oferir el Departament de Territori i Sostenibilitat, la mitjana de la intensitat mitjana diària de vehicles al tram que va de Vic fins a Caldes de Malavella és de 10.026 vehicles al dia. D'aquesta manera, la C-25 en el seu tram gironí torna a superar la barrera dels 10.000 vehicles, ja que durant els anys 2011 i el 2012 el trànsit en aquest sector havia disminuït, en gran part, com a conseqüència de les obres.

L'eix desdoblat fa avui sis mesos. Després d'un llarg període d'obres que va disminuir any rere any la intensitat de trànsit que passava per una de les principals vies de comunicació de Catalunya, la C-25 ha començat a recuperar el volum de vehicles previs als treballs. Al tram Vic-Caldes, en el primer semestre de 2013 hi han passat una mitjana de 10.026 vehicles al dia. Del total, un 72% correspon a mitjans de transport lleugers, mentre que el 28% restant han estat els pesants. En xifres absolutes, la mitjana de lleugers entre el mes de gener i el maig ha estat de 7.159 i de pesants de 2.922.

Respecte les dades de 2011, el desdoblament ha provocat un lleuger canvi de tendència. D'una banda, s'ha reduït el nombre de vehicles lleugers que han passat pel tram Vic-Caldes, i de l'altra el trànsit de vehicles pesants ha incrementat. Fa dos anys, la proporció era d'un 82% de lleugers (7.995 vehicles diaris) contra un 18% de pesants (1.865). En aquest sentit, el final de les obres i la gratuïtat de la via ha generat que un nombre més elevat de camions opti per aquesta via per fer connexions per l'interior de Catalunya.

Augment a Catalunya

El volum de trànsit al conjunt de la C-25 des de Cervera fins a Caldes de Malavella ha incrementat un 15% durant aquest primer semestre de 2013. Si durant el 2012 la intensitat de vehicles diaris havia baixat fins als 8.500, un dada que no es registrava des de l'any 1999, des del gener fins al maig la mitjana ha estat de 9.892 vehicles, amb el tram central, el Manresa-Vic, acumulant la major part del trànsit.

En els dos darrers anys, el trànsit de l'Eix havia patit una forta davallada. El traçat de Vic a Girona era el que concentrava la major part de la baixada. En quatre anys, la disminució va ser del 32%, i dels més de 13.000 vehicles que hi passaven el 2007 es va passar a una intensitat que es trobava per sota dels 10.000.