Circular per les principals carreteres de la demarcació de Girona i no trobar-se un radar fix comença a ser un fet poc habitual. En les vies de més trànsit com ara les autovies, l'Eix Transversal i la N-II són uns elements que el conductor troba ja quotidians i és que a la província n'hi ha un total de 37. Un 27,5 % més que el 2010, quan només n'hi havia 29.

Els aparells són fixos i segons les dades facilitades pel Servei Català del Trànsist (SCT) a l'organització de defensa dels conductors DVuelta, els nous se situen en vies amb gran volum de trànsit. Un dels nous aparells es troba a l'autovia A-2 a l'alçada d'Aiguaviva; un altre s'ha col·locat a Begur, en concret a la C-31; a Caldes de Malavella se n'ha instal·lat un a la C-35. La carretera C-31 també compta amb dos radars més com són un a Calonge i l'altre a Platja d'Aro, no exempt de polèmica. I també se'n troba un de nou a l'alçada de Sant Ferriol, a carretera C-66. Al Ripollès se'n ha col·locat un a Sant Joan de les Abadesses, a la carretera C-38. I finalment, a la C-63, via que uneix Lloret amb Vidreres, se n'ha instal·lat un en aquest darrer municipi.

Pel que fa a les àrees de Girona on hi ha més aparells de control de la veloclitat, la comarca que lidera quant a nombre de radars és la de la Selva. I és que dels 37 que hi ha arreu de la província, onze es troben en aquesta àrea. La segueix l'Alt Empordà, amb vuit.

"El radar de la polèmica"

Dels nous radars instal·lats en aquests últims quatre anys si n'hi ha un que ha portat molta polèmica des que es va col·locar el 2011 és el que hi ha a la carretera C-31, a l'alçada de Platja d'Aro. Es troba en el punt quilomètric número 312 i és una zona que té un límit de velocitat als 80 quilòmetres hora, però anteriorment el senyal estava tan a prop de l'aparell que havia generat problemes i, per tant, moltes multes, ja que la part anterior de la carretera es troba limitada fins als 100 Km/h, fet que generava confusió.

De fet, és un dels dos punts de la xarxa viària catalana on es van imposar més sancions per excés de velocitat durant l'any 2012. Un aparell polèmic, ja que si bé ara està senyalitzat amb un cartell lluminós, continua essent un punt que castiga els conductors. Durant els seus primers cinc mesos de funcionament es van arribar a imposar fins a 21.000 sancions, segons dades de principis del 2012.

Pel que fa a la presència de radars a tot Espanya, cal destacar segons un estudi de l'organització de defensa dels conductors DVuelta que Catalunya i País Basc són les autonomies amb més radars fixos per cada mil quilòmetres. A escala catalana però Girona té només el 17% dels radars de tota Catalunya, essent la demarcació que en té menys amb 37. La que en té més d'aparells de control de velocitat és la de Barcelona amb 101. Tarragona en canvi en té 41 col·locats a la seva xarxa viària i Lleida, 38.

Durant l'any 2012, més de 18.000 conductors gironins van perdre punts del carnet per diferents infraccions. La Direcció ?General de Transit (DGT) va retirar 53.979 punts a la demarcació.

L'estrella de les infraccions és l'excés de velocitat, ja que set de cada deu multes són per aquest tipus de cas. Tot i això, del 2011 al 2012 van baixar les sancions i la pèrdua de punts i un dels motius, a banda de la crisi és que els conductors cada cop més s'alerten de la presència de radars com pot ser a través de les xarxes socials, en especial, a través del Twitter. Unes mostres del tipus de comptes de Twitter que existeixen, a escala gironina, són les pàgines de @controlsGirona i @radarsGirona i que tenen molts seguidors i generen moltes piulades diàriament.