Costes de l'Estat reclama 14.352 euros a l'Ajuntament de Blanes per les zones blaves que va instal·lar l'any passat a la zona del passeig. L'Estat demana els diners en concepte de cànon d'ocupació i aprofitament del domini públic maritimoterrestre. L'Ajuntament, però, no està d'acord amb la xifra reclamada i presentarà un recurs de reposició demanant que es redueixi en uns 5.000 euros la quantitat final.

L'Ajuntament de Blanes va rebre l'escrit de reclamació de Costes de l'Estat per registre el passat 20 de maig. El document de la Direcció general de sostenibilitat de la costa i del mar contenia la liquidació en concepte del cànon d'ocupació del domini públic marítim-terrestre i ascendeix fins als 14.352 euros. Aquests diners fan referència a l'exercici de 2012.

Cal recordar que l'any passat, abans d'adjudicar tota la zona blava del municipi a SABA, l'Ajuntament de Blanes va treure a concurs un paquet de places de zona blava per als mesos d'estiu que va adjudicar per uns 150.000 euros. Es van posar unes 700 places d'aparcament de pagament més que els anys anteriors i majoritàriament estaven situades al front marítim. Ara, doncs, Costes reclama l'explotació d'aquestes zones blaves durant l'exercici de 2012 en ser un espai de domini públic maritimoterrestre. És a dir, que és propietat de l'Estat.

No d'acord amb la xifra

L'Ajuntament de Blanes, però, no està d'acord amb la xifra reclamada per Costes de l'Estat i ha decidit interposar un recurs de reposició contra la liquidació. El consistori assegura en una de les darreres Juntes de Govern Local que el càlcul no ha estat ben realitzat i la xifra hauria de ser uns 5.000 euros inferior. L'import, segons destaca el Govern municipal, "no concorda amb la realitat dels beneficis obtinguts, segons s'acredita amb certificat i estudi econòmic financer de la Tresoreria municipal i que figuren a l'expedient". En aquest sentit, l'executiu reclama en el recurs aprovat per la Junta de Govern Local que s'anul·li la liquidació de 14.352 euros i se'n faci una de nova que sigui de 9.251 euros.