El port de Palamós (Baix Empordà) ha assolit aquest divendres un nou repte amb l'arribada del passatger número 200.000 a bord del creuer Thomson Dream de la companyia Thomson Cruises. Es tracta d'una turista britànica que ha rebut com a premi una nit d'hotel amb un menú a escollir i un lot de productes empordanesos. La xifra assolida demostra la potenciació d'aquesta activitat a la costa gironina, referma la Costa Brava com a destinació per als turistes de creuer i genera major activitat econòmica al territori, segons Ports de la Generalitat. En els últims cinc anys, s'ha assolit una mitjana de 33.000 passatgers per temporada.

El Thomson Dream porta a bord 1.600 passatgers, majoritàriament britànics i 600 tripulants. El creuer que ha arribat a les nou del matí procedent del port francès de Calvi, preveu salpar a les cinc de la tarda cap a Palma de Mallorca. Amb la seva arribada, el port de Palamós ja ha rebut 16 escales de creuer amb 12.550 passatgers en el que va de temporada.

Curiosament, el creuer Thomson Dream també va portar l'any 2010 el passatger número 100.000 al port empordanès. El creuer de la companyia, que aquesta temporada farà nou escales a Palamós, mostra la seva fidelització ja que des de l'any 2010 ha visitat el port cada temporada i té previsions de tornar l'any vinent.

Les xifres que demostren el creixement de l'activitat

Aquests 200.000 passatgers han arribat a bord de 255 creuers en el període comprès entre el 2000 i el 2013. Comparativament, l'any 2010 el port de Palamós celebrava l'arribada del passatger 100.000, una xifra assolida en deu anys. Ara, però, els 100.000 restants s'han aconseguit en quatre anys, amb una mitjana de 33.000 passatgers per temporada en els darrers cinc anys.

Des de la Generalitat, s'interpreta aquest augment de l'activitat per un seguit de factors. D'una banda, la ubicació geogràfica "excel·lent" del port i el fet de tenir les infraestructures, equipaments i serveis necessaris per atendre aquest tipus de turisme. De l'altra, també se subratlla l'esforç institucional per promoure l'activitat de creuers en els principals fòrums del sector. Aquesta tasca promocional que Ports de la Generalitat va iniciar l'any 2000 amb el suport d'altres institucions, va culminar l'any 2012 amb la creació de la marca Costa Brava Cruise Ports. La marca promou conjuntament els ports de Palamós i Roses i les seves destinacions turístiques arreu del mercat creuerístic.

Les institucions implicades són Ports de la Generalitat, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, l'Ajuntament de Palamós i el de Roses, la Cambra de Comerç de Girona i la Cambra de Comerç de Palamós.