Els autobusos, nova fórmula de promoció de la Garrotxa

La zona ha passat de rebre 295.000 visitants el 2001 a 350.000 el 2010

14.07.2013 | 18:56
Els autobusos portaran il·lustracions del territori garrotxí i les activitats que s´hi poden realitzar al seu exterior | ACN
Els autobusos portaran il·lustracions del territori garrotxí i les activitats que s´hi poden realitzar al seu exterior | ACN

La comarca de la Garrotxa ha iniciat aquest cap de setmana una campanya de promoció utilitzant els autobusos de la companyia Teisa que diàriament circulen des d'Olot fins a Barcelona. El projecte, impulsat des de l'Ajuntament d'Olot compta amb el suport del Patronat de Turisme Costa Brava o el Departament d'Infraestructuers i Mobilitat i s'ha basat en il·lustrar els autobusos amb imatges de la comarca de la Garrotxa i de les activitats que s'hi poden realitzar per atreure més turistes barcelonins. La campanya, amb el lema 'La Garrotxa, més a prop del que t'imagines' vol donar a conèixer que les dues ciutats només estan a una hora de distància gràcies al túnel de Bracons.

Amb aquesta campanya, la comarca garrotxina vol donar a conèixer els seus espais naturals com els volcans, la Fageda d'en Jordà i la seva gastronomia als ciutadans barcelonins. Segons les dades aportades pel consistori d'Olot, l'afluència de turistes ha augmentat des del 2001 fins al 2010 passant de 295.000 turistes a 350.000 visitants anuals. Davant d'aquest increment, l'ajuntament d'Olot vol consolidar el desenvolupament i creixement de l'activitat turística amb nous projectes, un d'ells aquesta campanya que utilitza els autobusos.

Aquesta iniciativa també aprofita les millores de les infraestructures de comunicació entre la capital, Barcelona, i Olot. Per això ha aprofitat els autobusos i Garrotxa Exprés que la companyia Teisa fa servir per unir les dues ciutats cada dia. La nova campanya s'ha basat en rotular amb imatges de la comarca i pretén atreure nous visitants i informar de la poca distància que separa les dues poblacions. En concret, dos rellotges que s'han pintat a dins les dues 'o' d'Olot, amb una hora de diferència, i accions de la vida quotidiana que duren aproximadament aquest temps han servit per emfatitzar aquest element.

El projecte ha implicat diversos agents del territori com Turisme Garrotxa, l'ACO, el Patronal de Turisme Costa Brava i el Departament d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, entre d'altres i ha estat dissenyat per Montsalvatge Comunicació d'Olot i s'allargarà un any. "La campanya generarà un impacte importantíssim amb pocs recursos i pretén vendre la idea de proximitat que representa el nou accés a la Garrotxa per Bracons", ha ressalta el regidor de Promoció d'Olot, Estanis Vayreda.

Segons el secretari general d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, la promoció aprofita "el gust pel paisatge, les ganes per fer turisme i mostren com el territori està connectat". L'acte també va comptar amb la presència de l'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, que va subratllar "la qualitat de les imatges d'un entorn idíl·lic" i que és important "impulsar projectes d'aquestes característiques treballant de bracet amb el sector privat".

Enllaços recomanats: Premis cinema