Lloret impulsa una targeta perquè els turistes consumeixin

"Lloret Card" costa 10 euros i inclou la visita als cinc equipaments culturals i descomptes en botigues i restaurants

21.07.2013 | 07:43
El "shopping night" va ser una de les darreres campanyes realitzades per promocionar l´oferta de Lloret.
El "shopping night" va ser una de les darreres campanyes realitzades per promocionar l´oferta de Lloret.

L'Ajuntament de Lloret de Mar ha impulsat una targeta que té com a objectiu fomentar que els turistes que arribin a la localitat consumeixin en els establiments de la vila. La iniciativa, que s'anomena Lloret Card, busca donar a conèixer l'oferta del poble i contrarestar la força dels outlets, que atrauen els turistes i no consumeixen a la localitat.

La Lloret Card, que ja s'ha començat a repartir entre els turoperadors i els establiments adherits, es ven per 10 euros, és anual i inclou la visita dels cinc equipaments culturals de la vila (Jardins de Santa Clotilde, Museu del Mar, Puig de Castellet, Can Saragossa i Castell de Sant Joan); el Museu del Gat i fins a un 50% de descompte en moltes botigues, restaurants, espectables i oci. Fins ara, ja hi ha més de 50 establiments adherits, segons va confirmar el consistori, i encara s'hi podrien afegir més. Per consultar les promocions, l'Ajuntament ha editat una publicació que es repartirà per tots els punts de venda adherits i oficines de turisme. Els establiments participants tindran un adhesiu per identificar-los com a comerç o establiment adherit a la Lloret Card i un altre adhesiu o element identificador per assenyalar els productes que estan en la promoció.
El regidor de Turisme i Comerç, Jordi Orobitg, va explicar que es tracta d'una proposta que intenta "fidelitzar els clients a la destinació perquè hi facin despesa" i contrarrestar les propostes dels outlets que s'enduen els turistes per a què facin les compres allà. "Els outlets atreuen molta gent que s'allotja a les destinacions turístiques i això és una mena de rèplica a aquesta oferta", va comentar Orobitg.

A banda dels mateixos establiments adherits, i les oficines de turisme, la comercialització també s'està duent a terme a través dels principals operadors turístics nacionals i internacionals que la podran vendre a través dels seus ?guies als clients. Segons l'Ajuntament, la proposta ha estat molt ben rebuda per aquest sector, ja que des de les agències creuen que els clients valoren les propostes que faciliten conèixer l'oferta del municipi. En aquest sentit, Orobitg va destacar que es tracta "d'una iniciativa que fa visible de forma clara l'àmplia oferta de la destinació i que mostra que l'oferta pública i privada treballen conjuntament per oferir el millor servei".

Enllaços recomanats: Premis cinema