El model organitzatiu de la Generalitat a Girona ha rebut el premi a les bones pràctiques de gestió interna dels Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública 2012 que atorga el Ministeri d'Hisenda i Administracions.

El guardó ha tingut en compte la capacitat de l'Administració d'aprofitar un trasllat dels Serveis Territorials per afrontar uns reptes organitzatius i funcionals i detalla els aspectes en què més s'ha treballat: una optimització de recursos (immobles, telecomunicacions, consergeria, gestió documental i arxiu, gestió de personal i prevenció de riscos...), uns nous procediments interns (gestió de sales, gestió d'accessos i seguretat, gestió de peticions i manteniment, gestió econòmica-contractual i pressupostària...), una major accessibilitat i transparència (Oficina d'Atenció Ciutadana, centraleta telefònica única, ...) i un concepte corporatiu institucional únic (web, intranet única, comunicació i formació).

El guardó destaca els àmbits d'actuació de l'Oficina d'Atenció Ciutadana com a òrgan d'interlocució i dels Serveis Comuns com proveïdor de la delegació de la Generalitat a Girona.

a Generalitat considera que la implantació d'aquest model en una seu única ha permès un estalvi anual de més de dos milions d'euros.

La nova organització de la Generalitat a Girona és un model d'estalvi i racionalització de referència. El projecte integrador que està desenvolupant a Girona permet estalviar recursos públics gràcies a la millora organitzativa de la pròpia estructura interna de l'Administració, i dels canvis implantats en el seu funcionament. El nou model ha comportat racionalitzar, optimitzar i fer més eficients els processos de treball que es duen a terme a la seu única, i ha permès un estalvi anual de més de 2 milions d'euros, calculant només les despeses de funcionament i l'estalvi en lloguers d'immobles.

La integració en un sol espai -l'antic Hospital Santa Caterina- de tots els serveis de la Generalitat a Girona s'ha traduït en un estalvi de temps i desplaçaments per als ciutadans. De les 29 oficines que hi havia escampades per la ciutat s'ha passat a una única Oficina d'Atenció Ciutadana, l'exemple més visible del nou model d'organització. El personal que hi treballa atén cada dia les més de 500 persones que hi acudeixen per realitzar tot tipus de consultes, tràmits i gestions relacionades amb qualsevol departament de la Generalitat.

El passat març el model de la Generalitat va ser premiat també en la primera edició dels Premis Alfons Ortuño d'innovació i bones pràctiques a les administracions públiques catalanes.