Foment adjudica les obres per completar l´enllaç Figueres Nord de l´autopista

També es pretén millorar el corredor format per l'AP-7 i la carretera N-II en el tram que passa per Girona

25.07.2013 | 08:27
Un peatge de l´autopista AP-7 a l´altura de Figueres
Un peatge de l´autopista AP-7 a l´altura de Figueres

El Ministeri de Foment va aprovar ahir, l'acord de l'adjudicació del contracte d'obres per la construcció dels ramals de l'AP-7 que completaran l'enllaç de Figueres Nord. Es contempla que es finalitzaran les obres en un màxim de sis mesos. El pressupost que s'ha adjudicat puja a 2,46 milions d'euros sense l'IVA inclòs.
El passat mes de febrer el Ministeri de Foment va aprovar el projecte al·legant que aquestes obres eren totalment necessàries per tal de mantenir l'enllaç complet. S'ha contractat l'empresa Obrascón-Huarte-Lain (OHL), una constructora que durà a terme les obres de l'enllaç. Està previst que estiguin finalitzades pel setembre. Aquest nou pas per tal de millorar la mobilitat dins de l'autopista AP-7, se suma a la posada en servei del tercer carril entre Figueres i La Jonquera i el quart carril que uneix Fornells de la Selva i Vilademuls, el juny de 2012.
El nou enllaç s'emmarca dins del Pla N-II del Ministeri de Foment per tal de millorar el corredor format per l'autopista AP-7 i la carretera N-II en el seu pas per Girona.
Actualment l'enllaç de Figueres Nord consta de dos ramals que permeten només moviments de la sortida de l'AP-7 circulant sentit sud cap a la N-II fins a l'AP-7 en sentit nord. El contracte d'obres contempla la construcció de dos nous ramals per completar l'enllaç, és a dir, permetrà moviments de sortida des de l'AP-7 circulant en sentit nord fins a la N-II i d'entrada des de la N-II fins l'AP-7 en sentir sud. D'aquesta manera es millora la connexió que hi ha entre la carretera N-II i l'autopista AP-7 en aquest punt.

Pla N-II a Girona
Aquest projecte presentat pel Ministeri de Foment té quatre objectius. En primer lloc, millorar el tram de la N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva, a l'abril de 2013 el Boletín Oficial del Estado (BOE) va licitar el projecte i dies més tard el va sotmetre a informació pública. El projecte de la N-II també pretén construir l'autovia A-2 entre Maçanet de la Selva i Fornells de la Selva. El tram que connecta Maçanet amb Sils té el projecte aprovat i l'enllaç amb Vidreres està pendent de redacció. A més, el tram que enllaça Sils amb Caldes de Malavella s'esta construint i el que connecta Caldes de Malavella amb Fornells de la Selva ja està operatiu.
El pla N-II a Girona preveu en tercer lloc, fer servir el tram de l'autopista AP-7 que està lliure de peatge per alguns moviments interns, com per exemple, la circumval·lació de Girona de l'autovia A-2. En aquest cas, quan s'hagin acabat les obres d'ampliació de l'autopista a quatre carrils cap al sentit de la circumval·lació, es posarà en marxa l'enllaç de Fornells de la Selva. Finalment, el pla vol aconseguir la duplicació de la N-II en el seu pas entre Vilademuls i la Jonquera. També es volen dur a terme les obres de les variants entre Bàscara i Pont de Molins.

Enllaços recomanats: Premis cinema