L´Eix i la N-II ja estan totalment connectats

Les obres finalitzen sis mesos després d'inaugurar el desdoblament a causa de les complicacions que va posar Foment

26.07.2013 | 09:16
Els vehicles ja poden fer totes les connexions entre l´Eix i la N-II després que aquesta setmana hagin acabat les obres de l´enllaç.
Els vehicles ja poden fer totes les connexions entre l´Eix i la N-II després que aquesta setmana hagin acabat les obres de l´enllaç.

Les obres a l'enllaç de l'Eix Transversal (C-25) amb la N-II a l'alçada de Caldes de Malavella han finalitzat aquesta setmana i sis mesos després de la inauguració del desdoblament de la C-25, el projecte s'ha pogut donar per conclòs. La via ampliada es va obrir el passat mes de gener, tot i que faltava un detall final, la connexió amb la banda gironina de la N-II, amb la intenció d'enllaçar dues vies d'alta capacitat. El 4 de gener, però, tan sols estava llesta la confluència per un costat, en direcció a Barcelona, deixant que la rotonda de l'aeroport de Girona continués provisionalment com a punt d'accés a l'Eix Transversal.

A partir d'aquesta setmana, doncs, ja són possibles tots els moviments de circulació que enllacin la N-II amb la C-25. Si al gener els cotxes que venien de l'Eix ja podien connectar amb la Nacional per anar cap a Barcelona, i els que venien circulant des del sud de la N-II podien agafar la sortida de l'Eix a Caldes, ara les connexions per l'altra banda també estan disponibles. Així, els cotxes que circulin des del nord ja no hauran d'anar a connectar amb l'Eix a través de la rotonda de l'aeroport, sinó que ja poden desviar-se a l'enllaç de Caldes de Malavella. De la mateixa manera, els conductors que vinguin de la C-25 també podran agafar una sortida en sentit nord a la Nacional.

Aquesta tram final per donar entrada i sortida a l'Eix no s'ha pogut completar fins ara a causa dels entrebancs que va posar el Ministeri de Foment a finals de l'any passat. D'una banda, afirmaven que la distància entre les dues sortides de la N-II (la de l'aeroport i la de l'Eix) era inferior a la que permet la normativa de la Direcció General de Carreteres. A més, també considerava necessari que es construís un carril addicional a la Nacional per donar sortida als cotxes cap a la C-25, entenent que la confluència de dues vies de gran capacitat significaria un increment important del trànsit. Des de la Generalitat, però, no consideraven necessària aquesta actuació, que hagués significat un augment d'entre 15 i 20 milions del pressupost de l'obra. Finalment, es va arribar a un acord a finals de gener, i tot i que inicialment estava previst poder acabar l'obra entre l'abril i el maig, no ha estat fins ara que s'ha pogut finalitzar.

Enllaços recomanats: Premis cinema