L'equip de Govern de Roses (CiU-PP) iniciarà el mes vinent el procés per a consultar als ciutadans i decidir on ubicar l'aparcament soterrat previst al municipi. De moment, s'han editat 5.000 tríptics on s'informa de les dues possibilitats (la plaça Catalunya o l'actual aparcament del front de mar soterrat) que s'enviaran a les cases.

Ara, l'Ajuntament treballa per trobar una empresa especialitzada que faci entre 500 i 600 enquestes telefòniques per veure quina és la opció més votada. L'exalcalde i regidor de Territori, Carles Pàramo, assegura que s'ha optat per aquesta via perquè les convocatòries de consulta popular "tenen poc èxit i la voluntat és desencallar aquest tema aviat". De fet, segons diu, hi ha diverses empreses interessades en assumir el del front marítim però cap pel plantejat a la plaça Catalunya.

El Govern va anunciar fa dos anys la voluntat de recuperar aquest projecte d'aparcament soterrat davant del mar de l'any 2000. Aleshores, hi havia sobre la taula el de plaça Catalunya, que proposava l'anterior equip de govern liderat pel PSC. Per això, van decidir fer una consulta amb els veïns per veure quina opció preferien. Ara, l'Ajuntament ja ha imprès els tríptics on s'informa dels dos projectes i s'enviaran a les cases. Paral·lelament, s'encarregarà a una empresa que faci la consulta via telefònica a una mostra representativa i així decidir quina és la opció que s'ha de tirar endavant.

Finançament público-privat

El document, que arribarà als ciutadans, explica la repercussió d'una i altra actuació. Pel que fa a l'aparcament de la plaça Catalunya, exposen que el finançament hauria de ser público-privat i que tindria dues plantes amb capacitat per a 219 vehicles. Alerten, però, que "l'actuació no tindria repercussió en la millora urbana ja que l'espai ja està urbanitzat". A més, suposaria una previsible eliminació de l'arbrat centenari actual per tal de fer-hi el pàrquing al subsòl.

Pel que fa a la segona opció i la desitjada per part de l'equip de govern, expliquen que el soterrament de l'actual aparcament de davant de mar permetria recuperar l'espai superior per a acabar el tram pendent del passeig marítim fins a la riera Cuana.

El seu finançament també seria público-privat i tindria capacitat per a 377 vehicles en una sola planta.

Propietat de Ports

Aquest espai però pertany a Ports de la Generalitat. Per això, s'estan fent gestions per "buscar quin és el camí jurídic perquè l'ajuntament pugui ser el concessionari de l'espai o com ho gestionem". L'equip de govern no parla dels imports econòmics però Pàramo insisteix que no es tracta de quina és la opció més cara sinó la més necessària.