L'Estat preveu invertir 19,07 milions d'euros l'any 2014 destinats a obres i projectes de la N-II a les comarques gironines. Bona part d'aquests diners es destinen a pagar el desdoblament dels trams del sud, en especial el Sils-Caldes. En concret, 9,752 milions d'euros De Girona cap al nord, les partides només serviran per redactar projectes.

La conversió de la N-II en autovia, una reivindicació històrica del territori, engoleix de fet les minses inversions que l'executiu del PP ha consignat per a Girona al projecte dels Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any vinent. La demarcació rebrà 42,45 milions d'euros, un 62% menys que l'any passat, cosa que demostra que fins ara, la major part del pastís se l'emportava l'alta velocitat.

El projecte de Pressupostos per al 2014 confirma que el desdoblament de la N-II a les comarques gironines va a dues velocitats. Mentre que als trams del sud, després del particular serial que els hi va tocar viure, les màquines ja es troben sobre terreny, la situació al nord és molt diferent. Aquí, Foment només preveu partides per finançar la redacció de projectes i, com recullen els Pressupostos, en el millor dels casos, el gruix de l'obra no començarà abans del 2017.

Excepte el tram de Sils-Caldes, la resta de partides destinades a la N-II baixen significativament. Així, també al sud, el ministeri preveu invertir 2,056 milions d'euros a la represa de les obres entre Maçanet i Sils. Un desdoblament, però, que només arribarà fins a l'enllaç amb la C-35, després que Foment tanqués definitivament la porta a estendre la futura autovia A-2 fins a Tordera.

De Maçanet cap al sud, tot i que no hi haurà desdoblament, l'estat espanyol sí que preveu fer obres de millora i reordenació d'accessos i enllaços a l'actual N-II. En total, hi vol destinar 1,5 milions d'euros aquest 2014.

Allà on el desdoblament de la N-II va més endarrerit és als trams del nord, que s'estenen des de Medinyà (Gironès) i fins a la frontera francesa. Aquí, l'Estat preveu desdoblar la carretera seguint en gran part el seu traçat actual i fer dues variants noves, les de Bàscara i Pont de Molins.

Els Pressupostos per al 2014 inclouen diverses partides destinades a redactar els projectes per desdoblar aquests trams. S'estenen entre els 390.000 euros (la variant de Bàscara) i el milió d'euros (Garrigàs-Pont de Molins). En total, la inversió prevista per a la N-II al nord de la demarcació és de 5,77 milions d'euros.

La situació canvia, però, en els càlculs per al següent exercici. Aleshores, quan l'actual legislatura ja estigui esgotada -s'acaba el 2015- l'Estat preveu invertir 130,32 milions d'euros per a l'obra del desdoblament de la N-II al nord de les comarques gironines.

A banda de la N-II, el Ministeri de Foment també pressuposta altres partides -algunes, gairebé presencials- per a altres obres viàries a la demarcació de Girona.