"A nosaltres ens interessa que vinguin els turistes. Com més facilitats donem, millor". Amb aquestes paraules valorava el president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, el fet que durant aquest estiu la gran majoria de les arribades de viatgers s'hagi produït, com ja és tradicional, a través de les companyies aèries denominades de "low cost". Segons les dades de l'Institut d'Estudis Turístics (IET), que depèn del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme de l'Estat, un 93% de les entrades que s'han produït entre el juliol i l'agost a l'Aeroport de Girona-Costa Brava han estat a través de vols de baix cost, principalment gràcies a la presència de Ryanair.

Segons les dades de l'estudi de les aerolínies de baix cost als aeroports de l'Estat espanyol, entre els mesos de juliol i agost van arribar a Girona un total de 354.220 passatgers amb aquest tipus de companyies, un 93% dels 380.431 que van aterrar en total. Respecte a l'estiu del 2011, l'estudi reflecteix que hi ha hagut un augment del 3,1% en l'arribada de passatgers a través d'aquestes línies aèries.

Aquesta xifra situa Girona com la setena destinació que rep més viatgers amb companyies de baix cost de l'Estat, per darrere de Palma de Mallorca, Barcelona, Màlaga, Alacant, Eivissa i Madrid. Tot i això, entre aquests aeroports, a Girona és on té més incidència la presència d'aerolínies "low cost". Si durant l'estiu a l'aeròdrom de Vilobí d'Onyar 9 de cada 10 passatgers han aterrat amb aquest tipus de línies aèries, a Barcelona, per ?exem?ple, són un 56%. En altres destinacions turístiques properes a la costa, com poden ser Màlaga, Alacant o Eivissa, l'arribada de passatgers amb companyies "low cost" suposa un 76, un 85 i un 67% del total respectivament.

El president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, va defensar que no s'ha de veure amb mals ulls la predominància d'aquest tipus de companyies, ja que "la gent el que busca és viatjar de la forma més barata possible". "No ho menyspreem, el que voldríem és que Ryanair fes més viatges i també voldríem tenir el mateix nombre de viatgers que l'any 2007", va afirmar Espadalé. Pel que fa al paper de la companyia irlandesa, el president de la Cambra va afirmar que és "difícil canviar-ho" i donar entrada a altres grans aerolínies de baix cost.