El mes de maig del 2012, Llagostera va engegar l'elaboració del Pla Estratègic de Desenvolupament Local (PDL) que s'ha allargat durant un any i que ha servit per analitzar la situació econòmica del poble i marcar les línies estratègiques a seguir per als propers anys. Aquesta és la primera vegada que el municipi fa un informe d'aquesta profunditat, mitjançant trobades, debats amb els veïns i reunint-se amb agents vinculats amb el poble. El Pla compta amb tres línies estratègiques, promocionar el nucli antic i el turisme familiar, potenciar el món industrial i millorar la formació. "Llagostera és la porta de la Costa Brava i ho hem d'aprofitar", ressaltava el regidor de Promoció Local, Ramon Soler.

L'informe ha analitzat la situació socioeconòmica de Llagostera i ha volgut combinar el treball tècnic, basat en l'estudi de la realitat del poble, amb una vessant més popular com és la participació ciutadana. Així, l'ajuntament ha pogut conèixer de primera mà quina idea tenien els ciutadans sobre Llagostera i com volen que sigui en el futur. El pla ha rebut el suport de la consultoria Neòpolis, del Servei d'Ocupació de Catalunya i de la Diputació de Girona. "El projecte vol donar resposta a les necessitats que té el municipi, mai abans s'havia fet un pla tant detallat i amb la participació dels agents econòmics del poble, els veïns i els partits polítics", va comentar Soler.

El regidor va explicar que l'informe ha tingut en compte les condicions socials i geogràfiques del municipi a l'hora de valorar la situació del poble i detectar els possibles punts "forts i febles". "Estem rodejats de carreteres i això, en comptes de veure-ho com una molèstia, s'ha de mirar com una oportunitat, estem ben comunicats i poca distància dels principals punts turístics com les platges o la muntanya", va ressaltar el regidor. Un element que, des del consistori, han tingut molt en compte a l'hora de terminar una de les tres línies estratègiques del pla. En principi, el consistori vol potenciar el nucli antic de la ciutat, donant a conèixer la història "mil·lenària" del municipi i promocionar el turisme compaginant-ho amb una bona oferta gastronòmica i comercial.

El pla ja s'ha començat a implementar però s'anirà desgranant durant els propers mesos. El projecte estarà canalitzat a través de quatre comissions de treball composades per representants polítics i tècnics que perfilaran les actuacions o accions pertinents.