La carretera que uneix Lloret de Mar amb Tossa de Mar, la Gi-682 i la N-260 a l'alçada de Llançà són dues de les vies més perilloses per als motoristes. Una dada que el RACC va donar a conèixer ahir després de presentar un estudi que ha fet juntament amb Honda per tal d'analitzar els hàbits i necessitats dels motociclistes de tot Espanya.

Aquestes dues vies de les comarques de Girona qualificades de perilloses són històricament conegudes per l'afluència dels vehicles de dues rodes. I de fet, segons fonts del RACC, la que uneix Lloret amb Tossa està reconeguda com a conflictiva des de fa anys per l'alta accidentalitat que hi ha i així ho recull, destaquen des de l'autòmobil club, l'informe europeu EuroRAP, que analitza la perillositat de les vies.

Una mostra de l'alta sinistralitat és l'accident mortal que s'hi va registrar aquest mes de juny i on va perdre la vida un motorista de 39 anys en un xoc frontal amb una furgoneta en una zona on hi havia un revolt. En aquell moment es va donar com a principal hipòtesi de l'accident que el motorista en agafar el revolt va relliscar i es va estavellar contra la furgoneta. A dia d'avui ja han perdut la vida vuit motoristes a les comarques de Girona en accidents de trànsit.

L'enquesta realitzada pel RACC i Honda a més de 3.390 conductors d'Espanya posa de manifest per exemple que entre les causes dels accidents en carreteres convencionals, -com són la N-260 i la GI-682- el factor més decisiu a l'hora de patir un sinistre viari són els revolts així com l'estat de l'asfalt i, fins i tot, algun accident amb un animal. Però també conclou que els factors que més influeixen en els accidents són l'humà en un 49%, l'entorn i la infraestructura en un 22% i les infraccions de qualsevol de les parts implicades en un 18%.

Un altre aspecte destacat de l'estudi és que el 83% dels motoristes accidentats a tot Espanya els últims tres anys no disposaven en els seus vehicles de sistemes de seguretat activa, com ABS, CBS o control tracció. I per això es recomana als motoristes que adquireixin aquestes tecnologies així com que revisin l'enllumenat per tal de ser vist per altres usuaris de la via.

Pel que fa al perfil de risc més alt per patir un accident és el d'un home, que circula per un entorn urbà i amb una moto de baixa cilindrada, segons les dades estadístiques. I finalment cal destacar que en el 49% dels accidents de moto tenen lloc en els primers 15 minuts de trajecte.

Més inversió en carreteres

Davant dels resultats de l'estudi, el RACC i Honda reclamen que les administracions recuperin els nivells d'inversió en manteniment de carreteres per assegurar una millor seguretat viària per a tots els usuaris. Segons el cap tècnic de la Fundació RACC Lluís Puerto i va recollir durant la presentació a Barcelona l'agència Efe, en els últims cinc anys la inversió ha baixat en un 39% per part de l'Estat.