La Cambra de Comerç vol adquirir, si fa falta, l'aeroport de Girona per poder obtenir-ne la gestió. Així ho va afirmar ahir el seu president, Domènec Espadalé, en una entrevista a Ràdio Girona, defensant que en mans d'Aena, l'aeròdrom de Vilobí d'Onyar sempre tindrà les de perdre contra el de Barcelona-El Prat. Espadalé ja s'ha reunit amb representants del Ministeri de Foment a Madrid i els ha traslladat la postura de la Cambra juntament amb un estudi econòmic que justifica la necessitat i la viabilitat de gestionar aquesta infraestructura des del territori. De moment, va afirmar que l'Estat s'hi ha posat d'esquenes, però la Cambra confia que el posicionament contrari d'Europa vers la venda del 60% d'Aena a un sol operador pot anar en benefici de les aspiracions gironines.

"Ja tenen la nostra proposta i els diners ja els trobarem. Hem fet gestions i hem trobat gent que està disposada. Ja ho farem". Domènec Espadalé no va voler donar detalls ahir ni de qui són els interessats en la compra de l'aeroport ni de quines quantitats podria comportar aquesta operació, però va deixar clar la intenció de la Cambra de fer-se amb la gestió del Girona-Costa Brava, sigui de la forma que sigui. El president de la institució no va tancar cap porta. "Nosaltres el que diem és que ens deixin gestionar l'Aeroport de Girona, i si convé fer una inversió i adquirir-lo, també estem disposats a fer-ho. Ho vaig proposar clarament, això, però no estan per la feina", exposava.

En aquest sentit, Espadalé va lamentar que la intenció de l'Estat és vendre el 60% d'Aena a un sol operador, per privatitzar-ne la gestió, però va assegurar que confien que Europa no ho permeti. "Espero que Brussel·les, si volen vendre el 60% a un sol operador, no ho acceptarà, i hauran de fraccionar. Serà la nostra oportunitat per fer alguna cosa aquí a Girona", va afirmar, reiterant que "l'objectiu és portar la gestió aquí de la manera que sigui".

El president de la Cambra va defensar que amb els 5,5 milions de viatgers que es van assolir el 2008, l'aeroport de Girona ha demostrat que té una massa crítica important que el pot fer treballar independentment dels altres aeroports. Va advertir que si la gestió és d'Aena, Ryanair sempre tindrà més facilitats a Barcelona, i que cal individualitzar l'aeroport per poder tenir la capacitat d'atracció per portar les companyies.