Les estacions d'esquí del Grup Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) -La Molina, Vallter, Port Ainé, Espot i Vall de Núria- han començat la temporada amb bon peu tant pel que fa a la quantitat i qualitat de neu com a les vendes de forfets. La venda d'abonaments de temporada ha incrementat un 32% respecte l'hivern passat, se n'han venut més de 5.000. La campanya de Nadal també ha anat molt bé, ha aconseguit doblar les vendes dels forfets de dia. Un cas a part és el de l'estació de Vallter, que ha incrementat un 330% el nombre de visitants. Entre el 21 de desembre i el 6 de gener s'han venut 138.000 forfets.

En un comunicat, FGC atribueix l'increment de vendes a "un esforç per adaptar-se als temps que corren" perquè "ha congelat preus dels forfets de temporada". Els abonaments de temporada Atotaneu 5.0 i 6.0 permeten avantatges als seus usuaris, entre d'altres esquiar lliurement en qualsevol de les cinc estacions del Grup FGC- La Molina, Vallter, Port Ainé, Espot i Vall de Núria- més a Tavascan.

També ha rebaixat els preus dels forfets de dia per adult. A la Vall de Núria ha passat de 30 a 29 ¤, Espot i Port Ainé de 34 a 32 ¤ i la baixada més important ha estat la de Vallter que ha passat de 32 a 25 ¤.

La Molina ha mantingut preus però la seva amplia oferta d'activitats familiars, a més de l'agenda de competicions, ha permès l'estació doblar el nombre de forfets de dia venuts, gairebé 75.000 visitants.

També ha doblat el nombre d'esquiadors la Vall de Núria, que ha superat els 10.000 visitants.

Espot i Port Ainé han rebut un 53% més de visitants. Han venut 42.000 forfets.

A Vallter les dades són encara millors, s'han venut 13.000 bitlle