Les víctimes mortals a les carreteres gironines s'han reduït un 46,15% en els últims tres anys, xifra que ha estat molt ben valorada pel director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, que ha qualificat d'"imprescindible" el desdoblament de la carretera N-II.

Les víctimes mortals a les carreteres interurbanes gironines s'han reduït un 46,15% del 2010 al 2013, en passar de 65 a 35.

Un dels factors que Isern ha destacat com positiu en la presentació avui de la sinistralitat a les carreteres de Girona ha estat el descens sostingut i continuat en el temps, malgrat que ha insistit en la necessitat de seguir treballant en aquesta mateixa línia.

Isern ha destacat també la "importància" d'aquesta reducció respecte del 2010 perquè queda molt poc perquè la província de Girona compleixi l'objectiu fixat per la Unió Europea (UE) de reduir els morts del 2010 en un 50% en l'any 2020.

Malgrat la valoració positiva, el director de l'SCT ha remarcat que ara el que importa "no és només la disminució de la sinistralitat, sinó mantenir les xifres de reducció".

Segons el seu parer, "el 2014 serà complex i ens haurem d'esforçar per disminuir l'accidentalitat amb noves mesures i noves polítiques".

En aquesta línia, ha destacat la importància de l'aprovació del Pla Estratègic de Seguretat Viària (PESV) 2014-2020 per part del Govern central, "un instrument que ens dotarà de nous mecanismes per aconseguir l'objectiu de la UE amb vista al 2020".

Durant el 2013, a la xarxa viària de Girona hi va haver 31 accidents mortals, amb 35 víctimes, cosa que representa un descens respecte a l'any anterior d'un 16,7%, ja que el 2012 van perdre la vida 42 persones.

Aquesta millora de les xifres segons Isern té una relació directa amb el descens de víctimes en la N-II, que va passar de 14 víctimes el 2012 a 7 el 2013, 5 de les quals van ser abans de la prohibició de circulació de camions per aquesta via a l'abril.

"No hi ha dubte: desdoblar una nacional en aquests moments és absolutament imprescindible perquè implica reduir accidents i morts, l'exemple més clar és l'Eix Transversal, de 10 a cap mort", ha indicat Isern.

El descens més gran en accidents mortals s'ha notat a les tardes, amb un descens de 19 a 9 morts entre 2012 i 2013, i els dies laborables, de 22 a 7.

Les única xifres que han augmentat han estat les dels motoristes, que han passat de 8 víctimes el 2012 a 10 el 2013. Isern també ha advertit sobre el cada cop més gran presència dels psicofàrmacs en accidents mortals.

Les comarques de l'Alt Empordà, el Gironès i la Selva són les comarques on s'ha produït un major descens d'accidents.

D'una altra banda, a partir d'avui tot aquell que circuli amb un cotxe que no hagi passat la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) serà multat si l'"atrapa" algun dels lectors de matrícules repartits pel territori.