El sindicat Unió de Pagesos ha denunciat que la remodelació de la carretera que rodeja l'estany de Banyoles, la GIV-5248, impedirà el trànsit de maquinària agrícola. Entre d'altres, les obres reduiran de 6 a 5 metres l'amplada de la calçada, cosa que "comportarà una afectació greu" per al pas de tractors i remolcs (l'ample de molts dels quals sobrepassa amb escreix els dos metres i mig de carril). El sindicat recorda que aquesta carretera és "l'única via de comunicació" entre Sant Miquel de Campmajor, Mieres i Camós i reclama que se'n reformuli el projecte. En comptes de completar per aquí el vial de bicicletes i vianants al voltant del llac, UP demana estendre les vies verdes existents.

El sindicat Unió de Pagesos s'oposa a les obres de remodelació de la carretera que voreja l'estant de Banyoles per la banda de ponent. Els treballs, que van començar ara fa pocs dies, tenen un cost de 686.00' euros i una durada de tres mesos i mig. L'objectiu és el de completar el vial de bicicletes i de vianants que voreja l'estany; per això, es reduirà l'amplada de la calçada -passarà de 6 a 5 metres- i els vehicles que hi passin no podran superar els 30 quilòmetres/hora.

El sindicat subratlla, però, que reduir l'ample de l'asfalt suposarà "una afectació greu per al trànsit, especialment el de maquinària agrícola" (com ara tractors i remolcs). Segons el sindicat, l'actual maquinària "ultrapassarà amb escreix l'amplada de sentit de vial en què circuli". UP també posa de relleu que, un cop acabin les obres, dos vehicles agrícoles no es podran creuar i, en el cas que un tractor i un cotxe es trobin, "suposarà un risc" per a la circulació.

El sindicat recorda que la GIV-5248 és l'única via de comunicació des de Sant Miquel de Campmajor, Mieres i Camós en direcció nord. De mitjana, la carretera registra uns 1.000 vehicles (tot i que als caps de setmana, aquesta circulació augmenta).

Membres del sindicat ja s'han reunit amb l'alcalde de Porqueres per exposar-li la situació i demanar-li que es busquin solucions. Per a Unió de Pagesos, una "reforma estructural" de la carretera com la que ara es tira endavant perjudicarà "enormement el trànsit" de tractors i remolcs i "augmentarà la possibilitat d'accidents".

Estendre les vies verdes

Per això, el sindicat reclama que se'n reformuli el projecte i considera que hi ha altres solucions, com ara continuar les vies verdes iniciades, abans que retallar un tram de la carretera. Una solució, la d'estendre les vies verdes, que seria "molt menys cara que el pressupost de 686.000 euros previst per a la modificació".

Per últim, el sindicat agrari recorda que, en els darrers mesos, ja ha criticat diversos projectes de carreteres que perjudicaven -o bé impedien- el pas de tractors i maquinària. La iniciativa, en forma de campanya, s'ha batejat amb el nom 'No ens barreu el pas!'. En aquest sentit, UP diu que les obres de la carretera que voreja l'estany de Banyoles no voldria que "en fossin un nou exemple".