Els bons resultats de la segona edició de la Fira Girocamping, que va concloure ahir amb més de 16.000 visitants, porten als seus responsables a garantir-ne la continuïtat. "Hem complert amb els objectius que ens havíem fixat i hem aconseguit atreure públic de fora de Girona", assegura Miquel Gotanegra, president de l'Associació de Càmpings de Girona, fent referència als visitants del sud de França i d'altres municipis catalans.

A l'increment de visitants respecte a la passada edició -s'ha passat dels 15.000 als 16.279- s'hi suma també un augment dels expositors i de la superfície de la fira.

Girocamping busca consolidar-se com un referent del sector del càmping i dels parcs de vacances del sud d'Europa i els resultats de les dues edicions fan pensar que es va pel bon camí. La presència internacional hi té cada vegada més pes i la confluència de públic sembla apuntar que realment els visitants perceben la fira com un espai on poder comparar entre una àmplia gamma de propostes d'experiències i vacances.

"Bona part dels expositors ja ens han exposat la voluntat de tornar a tenir un espai a la fira de l'any vinent", i és que segons explica Gotanegra, molts d'ells marxen amb una llarga llista de reserves.

La fira és també un espai lúdic on, durant els seus quatre dies de durada, les famílies poden gaudir de totes les activitats que formen part del programa d'un dia de càmping qualsevol: els tallers de maquillatge, les desfilades de mascotes, les sessions d'animació, les activitats esportives o els circuits en poni en són alguns exemples.

Girocamping també està dirigit als professionals. Per això, durant els dos primers dies s'hi van realitzar unes jornades tècniques i algunes empreses hi han mostrat els nous models de bulagows, mobilhomes i autocaravanes.

Segons Gotanegra, la fira posa de manifest "l'alt nivell de qualitat dels càmpings gironins, reconeguts internacionalment" i és que segons l'organització, a la demarcació hi ha meitat dels millors càmpings de l'Estat espanyol.

Un espai per a universitaris

La Universitat de Girona ha aprofitat la fira per potenciar les sinergies amb el sector empresarial a través d'un workshop per posar en contacte els empresaris turístics i els estudiants de la Facultat de Turisme interessats a trobar feina. Segons Gotanegra, moltes empreses que l'any passat van participar en aquest espai, enguany han repetit. "La relació universitat-empresa és molt important, per això nosaltres seguirem fomentant aquest espai a Girocamping".