Els hotelers de la Costa Brava volen que els ingressos que genera el territori per la taxa turística acabin repercutint de manera proporcional a cada zona. A finals del 2013, les comarques gironines havien generat més de set milions d'euros amb aquesta taxa, i ara el sector turístic vol que aquest import es destini a fer més competitiva la destinació. De moment, però, tan sols s'han conegut les inversions fetes pel Departament d'Empresa i Ocupació amb el que s'havia recaptat fins al setembre de 2013, i a Girona tan sols en sortien beneficiades les estacions d'esquí i l'oficina de turisme de l'aeroport.

"A finals del 2013 a Girona s'havien recaptat 7.231.000 euros. Si comptem que un 30% és per als ajuntaments, uns 2.200.000 aproximadament, queden uns 5 milions per invertir aquí". Aquesta és la reflexió que feia ahir el gerent del Grup Costa Brava Centre, Martí Sabrià, després de conèixer les inversions fetes pel Govern fins al tercer trimestre de 2013.

Aquestes mostren que, de forma directa, tan sols s'han destinat a terres gironines 100.000 euros a l'oficina de turisme de l'aeroport de Girona, i una part dels 517.000 euros per a les estacions d'esquí. Segons explicaven des d'Empresa i Ocupació, també arribaran inversions gràcies a les subvencions per als ens locals per al desenvolupament de plans de foment territorial del turisme (amb una partida de 2.001.622 euros), però aquestes no es concediran fins a mitjans d'aquest any i fins llavors no se sabrà quina quantitat es destinarà a Girona. A nivell genèric, les comarques gironines també es veuen beneficiades per la partida del Pla d'Accions de l'Agència Catalana de Turisme (10.550.000 euros), que es destina a actes de promoció, tot i que sovint s'engloben tots els territoris dins la marca Catalunya.

Veient aquestes dades, Sabrià va remarcar que s'han de tornar els diners a qui els ha produït. "Pensem que a part de reforçar la competitivitat, s'ha de garantir que millorem l'oferta, per poder tenir millors empresaris, millors cambrers, millors maitres o millors cuiners", destacava.

Sobre el repartiment de les inversions, Sabrià va explicar que tenint en compte que un 30% es retorna als ajuntaments, "s'entén que un 25% es destini a reforçar la marca Catalunya, però encara quedarien entre tres i quatre milions que s'han de tornar".

El gerent de Costa Brava Centre va recordar que des del sector des del principi es van posicionar a favor de la taxa, sempre i quan "es gasti allà on es genera". "Em sembla que hem de tornar a reivindicar que s'inverteixi", va defensar Sabrià.