El turista britànic havia estat històricament un dels més importants per a Girona, especialment a la Costa Brava. Després ?d'anys de menor presència, el 2013 el nombre de turistes procedents de l'illa va créixer un 20% i, per això, el Patronat de Turisme ha volgut reforçar les accions promocionals perquè la xifra continuï creixent. De fet, els turistes britànics ja representen un 15% del total d'estrangers que visiten les comarques gironines. Aquesta setmana, el Patronat de Turisme ha organitzat presentacions específiques a Londres, Newcastle i Edimburg davant uns 150 operadors turístics, agents de viatges i periodistes.

El mercat britànic és un dels mercats prioritaris per al Patronat de Turisme Costa Brava Girona, juntament amb d'altres països com Alemanya, Rússia i França. L'any passat, segons dades de Turisme de la Generalitat, Girona va rebre pràcticament un 20% més de turistes procedents de Gran Bretanya. "Comencem a notar els efectes de la recuperació econòmica dels britànics", va assenyalar el director del Patronat, Ramon Ramos.

Ramos també va explicar que des de fa tres anys han impulsat una nova manera de promocionar la destinació a través dels anomenats Road show que, bàsicament, consisteixen en fer presentacions a diverses ciutats d'un mateix país davant d'operadors turístics i agents de viatges. Ja han tingut experiències similars a la federació russa i aquesta primavera ho han traslladat a Gran Bretanya i al maig ho faran a Alemanya.

En aquest tipus de trobades, el Patronat aprofita per explicar els principals atractius de la destinació, sovint amb el suport de vídeos que repassen els racons més emblemàtics de la Costa Brava i el Pirineu. A més, en aquestes presentacions el patronat es fa acompanyar d'empresaris gironins per tal que aprofitin l'ocasió per fer contactes directes amb operadors autòctons. "La feina que fem no és perquè el patronat tingui més nom sinó per portar més turistes i és bàsic que l'empresari vingui al nostre costat", explica Ramos.

La primera de les accions es va fer dilluns a la tarda a Londres, davant una vuitantena d'operadors. També hi van assistir una dotzena d'empresaris gironins que van aprofitar per fer contactes. L'acció es va fer al mateix hotel on, hores abans, els germans d'El Celler de Can Roca havien fet un repàs de la seva experiència com a millor restaurant del món. Les altres dues presentacions van ser ahir a Newcastle i avui a Edimburg.