L'Aeroport de Girona seguirà gaudint un any més de les bonificacions excepcionals a les taxes que paguen les companyies per trànsit de passatgers. La ministra de Foment, Ana Pastor, va anunciar ahir la congelació de les taxes a tots els aeroports de l'Estat de cares a l'any vinent, així com la pròrroga de les bonificacions que s'apliquen en diferents instal·lacions.

Això implica que l'Aeroport de Girona continuarà tenint unes taxes inferiors a les que li pertocarien, gràcies a una excepcionalitat que aplica l'Estat per mantenir la competitivitat de l'aeròdrom, i que també ha servit per mantenir a Ryanair a Girona.

Les bonificacions suposen que l'aeroport de Girona s'englobi dins d'una categoria inferior a la que li pertocaria dins dels barems de l'Estat pel volum de passatgers que hi passen. Així, hauria d'estar dins d'un grup amb aeroports de segona categoria, com Bilbao, Fuerteventura, València, Sevilla o Santiago; però es manté dins la tercera, on es troben Almeria, Xerez, Reus, Santander, Vigo i Saragossa, entre d'altres.

En termes econòmics, tal com està previst en els pressupostos de l'Estat per aquest 2014, això suposa que les companyies han de pagar 4,01 euros per cada passatger d'un vol nacional, quan n'hauria d'estar pagant 5,59.

Pel que fa als vols internacionals, una companyia que arriba a un aeroport de segona categoria ha de pagar 8,39 euros per viatger transportat, però amb les bonificacions especials, a Girona la taxa es redueix a 6,01 euros. En total, Aena calcula que les taxes són un 30% més econòmiques d'aquesta manera que si Girona estés al grup que li pertoca.