La Generalitat iniciarà a partir del mes que ve el servei de Rodalies de Girona durant els dies de cap de setmana. D'ençà que van començar a circular fa dos mesos, els combois de nova línia RG1, que uneix Figueres amb Blanes i el Maresme, tan sols circulaven en els dies feiners d'entre setmana. La bona acollida que han tingut ha fet inclinar el Departament de Territori i Sostenibilitat a ampliar el servei. A partir de mitjan juny, la Generalitat també complirà amb un altre dels compromisos que tenia pendent, com és l'extensió d'aquesta xarxa fins a Portbou.

"Del servei de Rodalies n'hem de fer una valoració molt positiva", exposava ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila. Els combois de la línia RG1 han transportat de mitjana 32.000 viatgers al mes, unes xifres que són les que han instat la Generalitat a tirar endavant millores en la freqüència dels serveis.

Així, a partir de mitjan mes que ve s'afegiran sis trens (tres en cada sentit) al servei que ja oferia fins ara la línia R11 de trens regionals entre Barcelona i Portbou els dissabtes i els diumenges. Així, la xarxa gironina passarà de tenir set trens diaris en cada sentit (un total de 14) a disposar de 10 freqüència a cada banda (20 en total). El conseller va explicar que serà el funcionament i l'ocupació d'aquests nous trens el que determinarà si aquesta ampliació del servei del cap de setmana és un fet temporal o si acaba perdurant. "No hi posem cap limitació, al contrari", va afirmar.

D'altra banda, des de Territori i Sostenibilitat no van poder avançar encara quins seran els horaris que faran aquests trens que faran en recorregut entre Figueres i Blanes. A dia d'avui, el servei a la xarxa gironina de trens Regionals (que s'aturen a totes les 14 estacions gironines) comença i acaba a Figueres a les 7.28 i les 20.49, arribant fins a Barcelona. En sentit contrari, el primer tren del matí surt de Maçanet de la Selva a les 7.52, mentre que l'últim surt a les 20.26.

Extensió fins a Portbou

A mitjan mes que ve la Generalitat també farà arribar alguns dels treballs de la línia RG1 de Rodalies fins a Portbou. Tot i que tampoc es va concretar quins seran els que estendran el seu recorregut, Santi Vila sí que va explicar que es farà en quatre trens per sentit (vuit en total), és a dir, a la meitat del servei de Rodalies de Girona. Sobre la possibilitat d'ampliar aquest servei i fer-ho extensible a tots els trens de la línia, el conseller va ?afirmar que se n'ha d'anar "avaluant dinàmicament" el funcionament.

D'altra banda, la Generalitat manté el termini previst inicialment per implantar la integració tarifària a la xarxa gironina. L'objectiu de Territori i Sostenibilitat és que es posi en marxa després de l'estiu. Segons va explicar Vila, per als usuaris més freqüents dels mitjans de transport públic, aquesta integració tarifària podrà arribar a suposar descomptes d'entre el 16 i el 60% en el preu dels bitllets.

Tal com es va explicar durant la inauguració del servei de Rodalies, inicialment s'implantarà en l'àrea compresa entre Sant Jordi Desvalls i Maçanet de la Selva, i permetrà passar del tren a l'autobús sense haver de tornar a pagar.