Un ciclista va haver de ser traslladat a l'hospital Josep Trueta de Girona ahir al matí per causa d'un accident a la C-63 a les Planes d'Hostoles. Ahir a la tarda, era a la Unitat d'Intensius amb pronòstic reservat. En el moment de l'accident, testimonis van constatar que tenia un fort cop al cap i una rascada al genoll. Els mossos investiguen la relació d'una camió de poc tonatge amb la caiguda. Els fets van tenir lloc entre l'entrada de l'accés a la fàbrica d'Embotits Monter i la calçada.

Les marques del servei d'atestats dels Mossos d'Esquadra situaven la caiguda a uns centímetres del voral. És a dir, la rodona estava dibuixada en un lloc, en el qual el ciclista no representava un impediment considerable per a la circulació. Les marques sobre l'asfalt també indicaven una trajectòria d'uns cinc metres fins on s'acaba l'asfalt. Testimonis van indicar que el ciclista baixava en direcció a Amer.

Els Serveis d'Emergències constaten la trucada d'un particular per donar avís de l'accident que, segons testimonis, era una conductora. L'avís va quedar enregistrat a les 8.55 hores,

Tot seguit es van traslladar al lloc dels fets 4 cotxes dels Mossos d'Esquadra, 1 ambulància i una dotació de bombers. La causa més explicada ahir sobre l'origen de la caiguda del ciclista era el pas d'un camió de poc tonatge a poca distància del ciclista.

Els Mossos d'Esquadra van indicar que la investigació determinarà si hi va haver contacte entre el vehicle i el ciclista. En tot cas van poder aturar el camió a Anglès i van identificar-ne el conductor.

Un cop en el lloc de l'accident, els metges van tractar de curar el ciclista, que estava estirat sobre l'asfalt de bocaterrosa i tenia convulsions. En comprovar que el seu estat era crític van decidir avisar un helicòpter medicalitzat.

Els Mossos d'Esquadra van tallar el trànsit en un sentit per als turismes i del tot pels camions. Les restrisccions del pas van durar, aproximadament, una hora.

Després de situar-se, l'helicòpter va aterrar al costat de l'accidentat a l'alçada d'una masia de color blanc, sobre el camp vell. Es tracta d'uns camps de conreu que ara estan plens de blat.

Tot seguit van baixar els metges de l'helicòpter i van estabilitzar el ferit damunt d'un matalàs inflable i després el van introduir dins de l'aparell. Al vespre, circulaven rumors sobre la identitat del ferit. El ciclista no és de les Planes, però sí que deu ser resident en una localitat propera.

La bicicleta blanca, de la marca Orbea, aparentment, no presentava senyals d'un impacte. Primer la van deixar dreta al costat d'un senyal i quan el ferit ja era fora els Mossos d'Esquadra se la van endur.

Accidents ciclistes

Els sinistres entre ciclistes i conductors dels darrers temps han derivat en protestes de les associacions de ciclistes per demanar que els conductors de cotxes i de camions respectin el metre i mig de distància de seguretat en els avançaments.

Perquè els facin cas, hi ha hagut grups de ciclistes que han equipat amb càmeres les bicicletes, amb la finalitat de documentar imprudències de conductors i denunciar-los. També s'han ideat instruments per marcar la separació reglamentària.

Tot i això la coexistència viària de cotxes i bicicletes continua com una qüestió complicada per la seguretat en el trànsit i en els percentatges d'accidents.

Mentre els accidents de cotxes han tingut una reducció, el nombre d'accidents relacionats amb ciclistes continua estable o puja. Aquest any a la Garrotxa n'han transcendit dos de greus.