El Ministeri de Foment adjudicarà durant aquest mes les obres a quatre punts diferents del recorregut de la N-II entre la Jonquera i Maçanet de la Selva. Així ho va anunciar ahir la ministra Ana Pastor, que va aprofitar l'acte d'inauguració de l'enllaç de l'AP-7 de Vilademuls per avançar les novetats referents als projectes de millora i ampliació de l'N-II a les comarques gironines. En aquest sentit, va assegurar que les concessions que es faran oficials durant aquest mes tenen un valor sumat de més de 65 milions d'euros i que les obres dels quatre projectes començaran abans que s'acabi aquest any.

Amb els treballs de desdoblament de la Nacional entre Caldes de Malavella i Sils encara en marxa, Foment vol començar a executar les obres en quatre punts més de la via abans d'acabar el 2014. Segons va informar ahir Pastor, durant la segona meitat de l'any es començarà a desdoblar el tram Sils-Maçanet de la Selva; el Medinyà-Orriols; i es construiran dos nous acessos a Tordera, un a Pontós i un a Garrigàs. Prèviament, aquest mes s'adjudicaran les obres per un valor sumat de més de 65 milions d'euros.

Els trams Sils-Maçanet i el Medinyà-Orriols són dos dels que el govern del PSOE va iniciar durant la seva segona legislatura però que va deixar a mitges.

Al 2006, el govern de l'Estat va adjudicar les obres de desdoblament entre Sils i Maçanet de la Selva, en un tram de 4,7 quilòmetres, per un valor de 23,3 milions d'euros. L'obra s'havia d'acabar durant el 2009 però mai va acabar veient la llum. Vuit anys més tard, el Ministeri de Foment ha anunciat que hi destinarà 31,4 milions, tot i que el tram s'ha reduït a tres quilòmetres. A diferència de la idea inicial, el traçat només s'executarà fins a l'enllaç amb la C-35, a l'alçada de Vidreres, perquè l'Estat va renunciar a desdoblant més cap al sud, fins a Tordera.

Medinyà-Orriols, empantanegat

Al juliol del 2010, el llavors ministre de Foment, José Blanco, va donar l'ordre d'aturar l'únic tram de la N-II a les comarques gironines que estava en obres, el Medinyà-Orriols. Les màquines que treballaven per fer la nova autovia de dos carrils per banda van abandonar d'un dia per l'altre els terrenys deixant-los ben empantanegats, i així s'han quedat fins a dia d'avui.

Ara, el Ministeri de Foment vol reprendre els treballs en aquest tram de 3,6 quilòmetres, que aquest any s'han licitat per un valor de 16,8 milions d'euros i que formen part del conjunt d'obres que s'adjudicaran aquest mes de juliol. El tram Medinyà-Orriols és el primer del recorregut de la Nacional pel nord de Girona, i és el que ha d'enllaçar també amb el nou accés de l'AP-7 a Vilademuls inaugurat ahir, que tanca la circumval·lació gratuïta de Girona per l'autopista.

Quatre enllaços més

A més de la concessió de les obres de desdoblament en aquests dos trams que sumen gairebé set quilòmetres de Nacional, la ministra de Foment també va anunciar ahir que s'adjudicaran els treballs per fer quatre nous accessos en diferents punts de la N-II. És el cas de Tordera (on ja es va anunciar que no hi hauria desdoblament, però sí millores), amb dos enllaços valorats en 7,6 milions d'euros. D'altra banda, al tram nord de l'N-II també s'intervindrà en els accesos a l'alçada de Pontós i Garrigàs, unes obres que s'adjudicaran per un valor de 9,76 milions d'euros.

Pastor va valorar ahir que "les obres que començaran aquest any també són molt importants", i també va fer referència a la resta del recorregut de la N-II entre Girona i la Jonquera. "La part que té a veure amb Girona nord i els sis trams entre Orriols i la frontera francesa, que són 38 quilòmetres, tots ells estan en fase de projecte, que espero que es puguin licitar aviat. Hem posat en servei la resta dels trams d'aquesta infraestructura que és tan complicada i que és tan reclamada pels ciutadans", va assenyalar la ministra, que també va assegurar que les obres al tram Sils-Caldes acabaran aquesta tardor.