"Els terrenys on s'ubica l'Aeroport de Girona - Costa Brava pertanyen legalment a Aena". Aquesta ha estat la resposta del Govern espa?nyol a la pregunta que va formular el diputat de CiU al Congrés, Jordi Xuclà, sobre la propietat dels terrenys de l'aeròdrom de Vilobí d'Onyar. El diputat va presentar la pregunta a mitjan maig i just un més després ja va obtenir la resposta. El motiu, segons Xuclà, és que l'Estat "tenia interès a contestar ràpid", perquè la primera part de la seva pregunta feia referència a la privatització d'Aena.

"Em van respondre abans de comunicar la decisió de privatitzar el 49% del gestor aeroportuari", va explicar ahir Xuclà. De fet, l'Executiu de Mariano Rajoy va dir aleshores que: "Es desconeix el percentatge, el mètode i el calendari del procés d'entrada del capital privat a Aena Aeropuertos". A la mateixa resposta, el Govern va avançar que "quan fos oportú i hi hagués les condicions de mercat", es determinaria la privatització d'Aena. Un anunci que va arribar un cop contestada la petició de Xuclà.

D'una banda, sobre els terrenys de l'Aeroport de Girona, el diputat va destacar ahir que "l'aeròdrom es va fer amb la participació del sector hoteler, privat i la Diputació, que van cedir els terrenys per destinar-los a ús públic", quan es van construir les instal·lacions al llarg de la dècada de 1960. Segons Xuclà, a les actes de llavors de la Diputació de Girona "queda clara la voluntat de cedir els terrenys, malgrat que per negligència i una mala gestió, no es va inscriure tota l'àrea completa de l'aeròdrom en nom d'Aena".

Per això, Xuclà va assegurar que la resposta de l'Estat espanyol "és més que qüestionable, vist el dossier dels antecedents". De fet, el diputat va concretar que "hi ha actes del ple de la Diputació en les quals s'informa que encara no s'han cedit els terrenys". Malgrat tot, Xuclà adverteix que al Codi Civil hi ha la figura de la usucapió que conclou que "si es posseeix un bé immoble o uns terrenys durant 30 anys consecutius, llavors es passa de la possessió a la propietat". Així, el diputat va lamentar la possibilitat que des del Govern es faci ús d'aquesta figura per defensar la propietat dels terrenys de l'Aeroport.

D'altra banda, Xuclà va recordar ahir que l'àrea de l'aeròdrom de Girona es va cedir per a un ús públic. D'aquesta manera, va avançar que si la instal·lació forma part de la privatització d'Aena, aleshores es pot produir "una contradicció en la finalitat dels terrenys i el seu ús", que podria deixar de ser públic.