Sentir-se com a casa durant les vacances és un dels factors que valoren més els turistes que visiten les comarques gironines en les seves estades. A partir d'aquesta apreciació, s'obre un mercat en el que les empreses d'allotjament turístic gestionades per una mateixa família tenen avantatge, potenciant l'element de "familiness" per crear una nova marca. Aquesta és la idea de la que parteix la tesi doctoral realitzada per la investigadora de la Universitat de Girona (UdG), Pilar Presas.

En l'estudi, la doctora analitza el concepte "familiness" des de la perspectiva del consumidor i conclou que les empreses turístiques gestionades per famílies compten amb un factor diferenciador, un caràcter únic que els permet destacar en el mercat i que fa que elsturistes puguin viure una experiència "difícilment inimitable".

Presas assegurava que la creació d'experiències memorables per part dels propietaris d'establiments turístics i les seves famílies "pot servir per crear una estratègia diferenciadora en les empreses familiars, desenvolupant marques amb un valor afegit de caràcter emocional, i aconseguint un avantatge competitiu respecte la competència".

Quant a aquest factor de familiaritat vist des del punt de vista dels turistes, la tesi reflecteix que existeix una certa dificultat per part dels turistes per diferenciar si les empreses són familiars o no ho són. Tot i això, la sensació de "m'han fet sentir com a casa" és un dels conceptes que poden perseguir aquestes empreses, donant un clar avantatge enfront de les no familiars.

La investigadora també ha observat, a partir de l'anàlisi de comentaris a la xarxa sobre diferents hotels, que el la sensació de "familiness" augmenta la satisfacció dels clients. Tot i això, la tesi recull que el reconeixement per part dels usuaris que una empresa és familiar no és una característica indispensable per augmentar la satisfacció sinó que es valoren altres aspectes com la relació amb la família empresària, la recepció i l'acolliment rebut per la mateixa i, finalment, el caràcter real de l'experiència en l'establiment i el seu entorn.