L'aeroport de Girona és un dels dos únics de l'Estat on les aerolínies de baix cost, principalment Ryanair en el cas gironí, perden passatgers. Segons les dades de l'Institut d'Estudis Turístics (IET), que depèn del Ministeri d'Indústria, juntament amb el de València, l'aeròdrom de Vilobí d'Onyar és l'únic on entre el gener i el juliol va baixar el nombre de passatgers que van arribar amb una companyia de baix cost. Tant durant el mes de juliol com en el període de set mesos del 2014, Girona destaca a la part baixa d'un llista on la majoria d'aeroports presenten resultats positius.

Durant els set primers mesos de l'any, les aerolínies de baix cost que operen a l'aeroport de Girona (bàsicament Ryanair) han portat 576.235 passatgers, fet que suposa un 21,8% menys que l'any passat. Al 2013, durant aquest període, 732.803 passatgers van arribar al Girona-Costa Brava. La davallada va ser molt menor a la de l'aeròdrom valencià, que tan sols va perdre un 2,5% de viatgers.

La tendència a la resta d'aeroports de l'Estat va ser la inversa. A Barcelona, on operen Ryanair, Easy Jet i Vueling, l'entrada de passatgers amb aerolínies de baix cost va ser un 17,5% superior, amb 4,5 milions d'arribades. A Tenerife Sud, el creixement va ser del 21,9% i a Lanzarote del 21,7%.

Pel que fa al cas concret del mes de juliol, l'aeroport de Girona també és el que més passatgers perd. En aquest cas, els 145.847 viatgers que van arribar són un 18,3% menys que els 177.466 que ho van fer al 2013. A Barcelona, en canvi, el creixement d'usuaris de línies de baix cost al juliol va ser d'un 16,5%.

Segons les dades d'Aena, que comptabilitzen tant les arribades com les sortides dels aeroports espanyols, durant el mes de juliol Girona va perdre un 17,5% de viatgers i en els set primers mesos de l'any ha patit una davallada del 21,7%, amb uns registres de passatgers inferiors als de l'any 2004, quan Ryanair es va instal·lar a l'aeroport.

Passatgers per procedència

Segons l'informe del mes de juliol de l'IET, el Regne Unit, Alemanya, Itàlia i França van ser els principals emissors de passatgers internacionals. Concretament, del Regne Unit van arribar un 27,2% del total de passatgers, fet que suposa un lleuger creixement, del 4,5%, respecte les dades de l'any 2013. Alemanya, per la seva banda, va ser el segon país que va portar més viatgers, amb un 17,2%, fet que representa un creixement del 2,5% respecte el juliol de l'any passat.

Quant a la destinació, les Balears i Catalunya van concentrar durant el juliol la majoria de passatgers, sumant un 47% dels que van arribar a tot l'Estat. L'informe de l'IET també remarca que les companyies aèries Ryanair, Easyjet i Vueling van liderar les arribades de passatgers amb companyies de baix cost, aglutinant un 66% dels viatgers que van aterrar als aeroports espanyols.