Els càmpings de les comarques gironines han tancat la temporada d'estiu amb un 7% menys de pernoctacions. El president de l'Associació de càmpings de les comarques de Girona, Miquel Gotanegra, atribueix la davallada al mal temps i al fet que ha punxat la presència de turistes holandesos, sobretot durant el mes de juliol, quan el descens ha sigut del 21,8%.

Holanda és el principal emissor de campistes als establiments de la demarcació i l'increment de visitants francesos, alemanys i espanyols no ha aconseguit compensar del tot la caiguda dels turistes holandesos. L'Associació de càmpings destinarà mig milió d'euros a obrir nous mercats i a promoció, i intensificanrà la presència a Internet.

L'Associació de càmpings de les comarques de Girona es fixa com a objectiu recuperar l'ocupació que tradicionalment hi havia hagut al mes de juliol i l'última setmana de juny. Els càmpings de la demarcació han tancat l'estiu amb un descens global del 7%, una caiguda més lleu de la que indicava el mes de juliol que aquest 2014 ha estat nefast per aquest tipus d'establiments turístics.

"Ha estat una temporada complicada perquè sobretot el juliol ha estat un mes amb una davallada molt i molt important", va explicar ahir Miquel Gotanegra, que assenyalava que el descens està motivat sobretot perquè han fallat els turistes holandesos. Els empresaris del sector han notat un 21,8% menys d'holandesos durant el juliol perquè a Holanda han començat les vacances escolars més tard que altres anys i per l'efecte del mundial de futbol.

"Ens ha fet mal, tot i que gràcies a l'augment del turisme francès i alemany podem tancar la temporada amb un descens més suau", va afirmar Gotanegra, i va detallar que durant el mes d'agost s'ha "treballat bé" i que el setembre també ha estat un bon mes, tot i que és quan la xifra de negoci és menys elevada perquè les tarifes són més baixes.

Mig milió per a promoció

Els càmpings de les comarques gironines van fer ahir balanç de la temporada i van presentar les noves línies de treball a l'assemblea anual de l'Associació celebrada al càmping Valldaro, a Platja d'Aro. Gotanegra va indicar que el que més preocupa els càmpings és que acumulen cinc anys tancant l'estiu amb xifres negatives. "Anem sumant percentatges negatius, és el que més ens preocupa i on treballem ara mateix per reorientar la promoció, perquè no podem continuar caient", va afirmar.

El president de l'Associació destaca que cal una reflexió i una aposta decidida per obrir nous mercats i trobar fórmules per atraure nous públics. L'Associació destinarà mig milió d'euros en un nou pla de promoció que posa l'accent en la necessitat d'incrementar la presència a Internet. El nou pla inclou promoció digital i el llançament d'un nou web de l'associació que es converteixi en un autèntic motor per reservar en línia i per fer arribar l'oferta gironina a nous mercats.

"Adaptarem el producte al públic: si busquem turistes sèniors els explicarem què els podem oferir i, paral·lelament, llançarem l'ham a visitants joves i famílies", va explicar Gotanegra. La recerca de nous perfils no fa oblidar, però, els mercats emissors habituals i els càmpings gironins tornaran a ser a les fires més importants del sector, a Alemanya, Bèlgica i Holanda.