El serial de la N-II rebrà 15,87 MEUR, que fonamentalment es destinaran a les obres dels trams del sud (el Sils-Caldes i el Maçanet-Sils). Tot i això, d'un any per a l'altre, l'Estat abaixa el conjunt de partides que destinava a la nacional, encara que hi continuen figurant tots els futurs trams d'autovia a l'Alt Empordà. En aquesta comarca, Foment també explicita que cedirà l'avinguda Salvador Dalí a l'Ajuntament de Figueres.

El gruix d'aquestes inversions anirà a parar als trams del sud. El Sils-Caldes, on les màquines ja fa temps que hi treballen, rebrà 6,83 MEUR. I el Maçanet-Sils, que l'Estat té pendent d'adjudicar des d'aquest estiu, compta amb una partida de 2,05 MEUR.

Aquestes, però, no seran les úniques inversions que rebrà la nacional al sud de la demarcació. Tot i que no es converteixi en autovia, el Ministeri de Foment sí que farà obres més avall de Maçanet per valor d',174 MEUR (que comprenen millores a la carretera fins a Tordera, i la remodelació d'un enllaç i una intersecció en aquesta població).

A les partides del sud, s'hi ha de sumar també els 5,24 MEUR d'inversió que l'Estat destinarà a obres i projectes de la N-II al nord de la demarcació. Les millores de les actuals interseccions a Pontós i Garrigàs rebran 1,06 MEUR i el tram Medinyà-Orriols (empantanegat i pendent d'adjudicar) té una partida de 500.000 euros.

Més enllà d'això, els Pressupostos tornen a consignar partides que han de servir per duplicar la calçada de la N-II als quatre trams des d'Orriols fins a la Jonquera, i construir les dues variants previstes a Bàscara i a Pont de Molins. Aquí, les aportacions per al 2015 s'estenen des dels 100.000 euros (variant de Pont de Molins) fins al milió d'euros (del tram Orriols-Bàscara).

La ministra de Foment, Ana Pastor, es va comprometre a tenir màquines sobre el terreny a tots aquests trams abans d'acabar el mandat. Tot i això, per a l'any vinent, les aportacions globals que s'han consignat per a la N-II són més baixes que aquest 2014. En concret, un 16,78% menys (passant dels 19,07 MEUR als 15,87 pressupostats).

A banda de la N-II, Foment també pressuposta altres partides -totes elles, testimonials- per a altres obres viàries a la demarcació de Girona. De fet, la consignació per a cadascuna és només de 5.000 euros. Hi ha, per exemple, tot allò que fa referència a la conversió de la N-260 en A-26, l'eix pirinenc (en els trams compresos entre Llançà i Ripoll). O les obres a la N-152 a la Molina i la variant de Ribes de Freser.

Per últim, també destina 2,12 MEUR a l'obra del nou pont sobre el riu Ter a Girona. Aquests diners serviran per acabar de pagar els treballs de construcció d'una obra que es preveu que ja entri en servei a finals d'aquest 2014.

Les inversions de les empreses públiques a la demarcació per al 2015 inclouen bona part del gruix. En total, sumaran 24,47 MEUR dels quals 9,67 serviran per engegar projectes nous. Renfe invertirà 6,33 MEUR a la demarcació i el grup Enaire, 4,38 MEUR en obres relacionades a l'aeroport Girona-Costa Brava (la majoria, de manteniment).

La Societat Estatal d'Infraestructures de Transport Terrestre (SEITTSA) invertirà a la demarcació 8,67 MEUR, dels quals més de 7 serviran per fer obres a les estacions de tren de Caldes de Malavella, Figueres i Flaçà.