Si l'Aeroport de Girona va estar tocat de mort amb la construcció de la T1 de Barcelona, donant màniga ampla a Ryanair per realitzar vols des de Barcelona des de la T2, tal i com vaig publicar fa un parell d'anys en aquest mateix diari, la línia del Tren d'Alta Velocitat l'ha acabat de matar.

Ara ens tornem a trobar amb un aeroport pràcticament buit, amb unes gegantines infraestructures com són els aparcaments exteriors, les noves zones de facturació, els accessos, les pròpies instal·lacions, les botigues... I ara, què fem amb l'aeroport de Girona?

Les solucions per a la supervivència de l'aeroport passen per la gestió independent, des del mateix territori. Un model que, de fet, és el més habitual en els diferents aeroports del món. És al territori on més feina es pot fer per tal de rellançar un aeroport, amb polítiques promocionals a l'exterior que n'afavoreixin el desenvolupament, adoptant mesures de contenció i de reducció de taxes aeroportuàries, podent fer la competència, la sana competència, a d'altres aeroports de la zona, com la mateixa T2 de Barcelona, i fins i tot també canviant el nom de l'Aeroport.

L'aeroport de Vilobí està a poc més de 45 minuts del centre de Barcelona i al costat de la ciutat de Girona, la Costa Brava, el Maresme, l'interior de Catalunya i els Pirineus.

Un canvi de nom estratègic, afegint la gran marca turística mundial, actualment de moda, com és Barcelona, també ajudaria molt al desenvolupament del nostre aeroport.

L'aeroport de Barcelona-Costa Brava podria convertir-se en un revulsiu, també, amb un simple canvi de nom. Quantes vegades ens ha aturat fer un viatge amb una línia low cost perquè l'aeroport de destí no portava el nom de la ciutat que volíem visitar?

Promoure Barcelona des del territori gironí?

No es tracta tant de promoure sinó d'aprofitar-nos d'una gran i excel·lent marca turística a nivell mundial. L'important és tenir al territori aquests viatgers o turistes, malgrat que puguin marxar a Barcelona. Però serà bàsic que aquests viatgers o turistes sàpiguen en tot moment que l'aeroport on han aterrat és territori gironí, mostrant la bellesa de la Costa Brava, de les Cases del Riu Onyar, del Museu Dalí, dels Germans Roca i dels Pirineus. Aquí és on Girona podria aprofitar la marca Barcelona, sempre i quan, això és bàsic, poguéssim competir des d'una gestió integral de l'aeroport dins el territori.

Hi ha llum al final del túnel, i ara és l'hora de pensar com podem fer realitat l'única esperança que té l'aeroport Girona Costa Brava per emprendre el vol.