El grup de CiU al Congrés dels Diputats exigeix al Govern espanyol que paralitzi la privatització d'Aena, l'entitat que gestiona els aeroports espanyols. CiU fa aquesta petició "fins que no s'hagi clarificat l'adequació a la normativa i la titularitat de la propietat dels terrenys de l'aeroport de Girona".

Els diputats Pere Macias, portaveu de Foment, i Jordi Xuclà diputat gironí i membre de la comissió de Foment van exigir al Govern es`panyol que paralitzi el procés de privatització d'AENA fins que les autoritats europees de competència no s'hagin pronunciat sobre la seva adequació a la normativa comunitària i es concreti la titularitat de la propietat dels terrenys de l'aeroport de Girona. Tal com va explicar el mateix Jordi Xuclà "com podem considerar Espanya un estat modern i endreçat si després de tants decennis continua deixant que aterrin avions en uns terrenys que encara figuren al Registre de la Propietat en nom de la Diputació de Girona o de propietaris privats? Cal parar el procés i veure si hi ha vies legals per la reversió de l'aeroport o la gestió compartida".

Els diputats de CiU Jordi Xuclà i Pere Macias van explicar que el grup de CiU ha entrat al registre una Proposició no de Llei en què a més de demanar aquesta paralització es demana un informe a les autoritats europees perquè es pronunciïn sobre l'adequació de la llei de mesures urgents per al creixement -en la qual es preveu aquesta privatització- a la normativa comunitària. A més també es reclama en el text presentat que s'estudiïn i valorin altres alternatives al model de privatització proposat.

La llei aprovada de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència s'encarrega de definir el règim de gestió de la xarxa d'aeroports d'interès general, concretant la forma d'entrada de capital privat a Aena. Segons els diputats gironins "aquest sistema centralitzat que instaura la llei, al costat de la privatització parcial d'Aena, no fa més que consagrar un model que no deixa possibilitat de competència aeroportuària". Tal com ho va qualificar Jordi Xuclà, es tracta d'"una cosa que és completament contrari a la normativa comunitària de defensa de la competència i als interessos econòmics i comercials de qualsevol país".

La titularitat dels terrenys

Per altra banda, Xuclà va referir-se al cas concret de l'aeroport de Girona incidint que "demanem que es clarifiqui de qui és la titularitat dels terrenys". El diputat va recordar que "l'aeròdrom es va fer amb la participació del sector hoteler, privat i la Diputació, que van cedir els terrenys per destinar-los a ús públic", quan es van construir les instal·lacions al llarg de la dècada de 1960.

Segons Xuclà, a les actes de llavors de la Diputació de Girona "queda clara la voluntat de cedir els terrenys, malgrat que per una mala gestió, no es va inscriure tota l'àrea completa de l'aeròdrom en nom d'Aena". D'aquesta manera, si la instal·lació forma part de la privatització d'Aena, aleshores es pot produir "una contradicció en la finalitat dels terrenys i el seu ús", que podria deixar de ser públic, assegura el diputat.