Un viatge que mai es va realitzar i que moltes famílies portaven somiant des de feia temps: el de fer un tour a l'Aràbia Saudita i fer el seu pelegrinatge a la Meca durant gairebé un mes. Aquesta és la situació amb la que es van trobar d'un dia per l'altre, una vintena de persones de la província de Girona que havien pagat 3.400 euros pel viatge a dues agències de viatge, una de Girona i l'altra, de Celrà.

I és que el 26 de setembre havien d'agafar l'autocar que els havia de traslladar a l'aeroport de Barcelona quan se'ls va alertar que el viatge no es feia i que per tant, no volarien cap a la ciutat sagrada per l'Islam. Ahir, unes 15 persones van protestar davant l'agència de viatges Plaimont de Girona i a les seves portes van reclamar que se'ls retornessin els diners. Per part de l'empresa, segons van declarar a l'ACN, al·leguen que només feien d'intermediaris d'un operador turístic de l'Aràbia Saudita que és el responsable de la cancel·lació i que estan fent gestions perquè els retorni els diners.

Amb tot però, almenys set dels afectats, alguns d'ells amb més d'un viatge reservat, ja han denunciat els fets i ahir es va entrar la denúncia al jutjat de guàrdia de Girona. Un escrit que es dirigeix contra les dues agències de viatges, Plaimont i Ceutours, així com contra un ciutadà àrab i un d'egipci.

I és que aquests darrers, segons fonts consultades, van ser els encarregats d'anar per mesquites informant a diversos ciutadans àrabs, majoritàriament gent d'edat avançada, que estaven organitzant el viatge a l'Aràbia Saudita. I seguidament els van explicar que per apuntar-se al tour, calia que es dirigissin a les agències de Girona i Celrà. Es dóna el cas que fins i tot, va haver-hi alguna persona que va decidir apuntar-se al viatge i va pagar d'entrada als dos homes però la major part, a les agències de viatges.

Un operador turístic de l'Aràbia Saudita, Koaik, es va posar en contacte amb Viatges Plaimont de Girona per comercialitzar viatges a la Meca. L'agència gironina disposa de la llicència IATA, necessària per a aquest tipus d'acords, i totes dues parts van signar un contracte. El paquet incloïa bitllets d'avió, hotel i transport per a un viatge a la Meca que havia de començar el 26 de setembre i s'allargava fins el 23 d'octubre. Tot per 3.400 euros per persona.

La sorpresa doncs pels viatgers va ser el mateix dia del viatge. Se'ls alerta que no aniran enlloc i tampoc se'ls retornen els diners al moment.

Ahir, van mostrar el seu desacord davant l'agència de Girona, i és que hi ha gent que portava tota la vida desitjant anar a la Meca i per tant, van dipositar els seus estalvis en aquest viatge. Una de les afectades, Rahma Zeghari va asseguar que havia de fer el viatge amb els seus dos pares, de 81 i 83 anys va relatar que "ara estan molt malament, el meu pare no es vol aixecar ni del llit, tenen un disgust molt gran". I una altra de les víctimes, va assegurar en referència a l'agència de viatges que "ens diuen que no és culpa seva, que no tenen els nostres diners perquè els van enviar a l'Aràbia, això és una estafa, ja n'estem farts".

Alguns dels afectats ahir van presentar la denúncia al jutjat de guàrdia de Girona després de la falta d'entesa amb les agències. Amb tot però esperen una resolució en breu.

Fonts de l'agència Viatges Plaimont van explicar a ACN que ells es limitaven a fer d'intermediaris en la venda d'aquest paquet i que res tenen a veure amb la cancel·lació del viatge. Segons apunten, la contrapart saudita va anul·lar la sortida per un problema amb els visats dels clients, que són tots marroquins.

Les mateixes fonts també expliquen que l'agència gironina no té els diners perquè es van enviar a l'operador turístic saudita i que, per això, no poden retornar-los als afectats. L'empresa argumenta que hi va haver cinc clients que sí van recuperar els diners perquè encara no s'havien enviat a l'Aràbia Saudita.