Les comarques de Girona es promocionen a la fira World Travel Market de Londres, amb el turisme senderista, ciclista i de natura com a gran objectiu. El turisme britànic coneix perfectament des de fa anys l'oferta de sol i platja de la Costa Brava, però ara està descobrint aquests altres atractius. El Patronat de Turisme Costa Brava Girona compta amb presència dins de l'estand global de Catalunya en l'esmentada fira. A més del Patronat hi són presents diverses empreses gironines del sector turístic i els ajuntaments de Platja d'Aro, Blanes i Lloret de Mar. Durant tota la fira realitzaran trobades professionals amb operadors britànics interessats en les comarques de Girona.

De fet, Catalunya es promociona a la World Travel Market amb l'objectiu de consolidar el públic britànic, que ha crescut un 4% des de principis d'any i representa, amb uns ingressos de 1.000 milions d'euros, el segon més important per al país després del francès. El nou estand de 300 metres quadrats d'enguany a la fira de Londres, una de les més importants del món, segmenta l'oferta per territoris perquè, com va explicar la directora general de Turisme, Marian Muro, "Catalunya és una destinació de destinacions". A més de la Costa Brava, la fira inclou informació de la Costa de Barcelona, Barcelona, Costa Daurada, Terres de l'Ebre, Catalunya Central, Terres de Lleida, Vall d'Aran i Pirineus, per presentar Catalunya amb totes les seves "particularitats i singularitats". Les marques territorials de turisme catalanes poden arribar a tenir unes 25 entrevistes professionals durant la fira.

Segons Muro, els britànics donen una puntuació de 8,7 sobre 10 al turisme de Catalunya i per tant ara "el camí és buscar els nínxols, els segments del client britànic, per anar ajustant l'oferta als seus requeriments". La responsable de Turisme del Govern ha indicat que és important que "dins de la gran destinació Catalunya", la Generalitat vagi "apropant i segmentant els territoris que ofereixen un producte diferenciat i singular".

La WTM reuneix unes 5.000 empreses i entitats expositores de prop de 200 països i rep la visita d'uns 50.000 professionals de la indústria turística internacional.