Finalment ha succeït. A força d'anar perdent vols i passatgers els darrers anys, l'aeroport de Girona es troba ja en les pitjors xifres des que va arribar-hi Ryanair, l'any 2002. Ni en els inicis de la companyia a Girona, encara titubejants, no es van donar xifres tan funestes com les d'aquest novembre, quan ha començat la temporada d'hivern. Segons dades d'Aena, el novembre van passar per l'aeroport de Girona 64.961 viatgers, un 29,3% menys que al novembre de 2013 (que al seu torn ja havia presentat xifres pitjors que al novembre de 2012, i així successivament). Pel que fa al nombre d'operacions aèries (aterratges i enlairaments), n'hi ha hagut 764, un 37,5% menys que al novembre de l'any passat. Un desastre en tota regla, que fa que en l'acumulat anual s'hagi rebut un 21% menys de viatgers i hi hagi hagut un 24% menys d'operacions: 2.110.687 i 19.854 respectivament. Aquest 2014 el tancarà amb la xifra més baixa dels darrers 11 anys.

Des del mateix moment que Ryanair va implantar-se a Girona, tothom va estar d'acord en què era un perill fiar-ho tot a una sola companyia i que calia buscar-ne d'altres. Dotze anys més tard, encara no s'ha trobat cap aerolínia que permeti diversificar l'oferta de l'aeroport de Girona, i això ha provocat que quan Ryanair ha optat per reduir els seus vols a Girona (entre altres causes perquè els ha pogut incrementar a l'aeroport de Barcelona), les xifres han caigut en picat.

Durant els anys àlgids (entre 2007 i 2009), convertit l'aeroport en una de les bases més importants de Ryanair, se superaven els 5 milions de viatgers anuals i Girona es comptava entre els 10 aeròdroms amb més trànsit de l'Estat. Aquest any amb prou feines superarà els 2 milions, quan les institucions han manifestat en diverses ocasions que una xifra per sota dels 3 milions suposa infrautilitzar les inestal·lacions.

Els mesos de novembre se solien superar els 300.000 passatgers, i de fet, entre 2004 i 2010 mai es va baixar dels 200.000. Aquest novembre ha acabat en el lloc 19 d'entre els aeroports més importants. En l'acumulat anual es troba en el lloc 16. En tots dos casos amb moltes possibilitats de continuar baixant en el rànquing si les coses no milloren. Que no milloraran. Actualment la companyia irlandesa només té 16 rutes des de Girona i ha eliminat destinacions històriques com Londres i París.

Baixa Girona, puja Barcelonaz

Contrastant amb Girona, l'aeroport del Prat va tancar el novembre amb 2.473.568 passatgers, fet que suposa un augment del 3,8% respecte al mateix període del 2013, mentre que en l'acumulat de l'any, la instal·lació ja ha superat els 35,1 milions d'usuaris, la qual cosa representa un augment del 6,8%, i pràcticament iguala la xifra del tot l'any passat (35,2 milions de viatgers). L'aeroport de Madrid, per la seva banda, ha superat el de Barcelona i ha sumat 3.260.395 passatgers, un 9,3% més que el mateix mes del 2013.

En l'apartat d'operacions a l'Aeroport de Barcelona, durant el mes passat es van produir 19.403 aterratges i enlairaments, la qual cosa suposa un descens de l'1,5% respecte al 2015. De gener al novembre, s'han operat 264.879 moviments a l'aeroport del Prat, xifra que representa un increment del 3% respecte als primers onze mesos del 2013.

De fet, la gran majoria d'aeroports espanyols ha tancat novembre i l'acumulat anual amb xifres positives repsecte d'un any enre, i la mitkana total també indica creixement. Girona és la gran excepció.